Avatar billede cyberzoom Nybegynder
08. august 1999 - 08:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

GoLive eller Dreamweaver

Hvad skal man vælge GoLive eller Dreamweaver, og hvor finder jeg GoLive.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
08. august 1999 - 09:26 #1
GoLive er endnu ikke til download, hvis det er det du søger, men den kan købes hos de flest alm. sofwareforhandlere.

Personligt vil jeg ikke tøve med at kaste mig over goLive når den kan downloades.

Jeg har brugt den meget til Mac i sin oprindelige form, og den er lysår foran DreamWeaver.

Når man så tager højde for, at de integrerer den væsentligt med PhotoShop og Illustrator, er der ingen tviv lom hvad man skal vælge, hvis man bruger de programmer
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
08. august 1999 - 11:14 #2
bbe1379>>Men men......

Har du prøvet at se på den kode som GoLive genererer?? Jeg har aldrig så meget snask! Et enkelt kig på koden var mere end nok til at jeg ikke kunne drømme om at bruge programmet.

FP2000 er faktisk kommet meget godt med. Ekstra kode bevares integrationen med Access er blevet betydeligt bedre.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
08. august 1999 - 11:26 #3
..huh!!

Jeg får kuldegysninger når folk siger FrontPage.

Jeg har godt nok 2000, ...det kunne være at jeg skulle give den en chance.

...Ja, du har ret med koden. goLive er ikke den lækreste kode-mager, men det er Dreamweaver sgu' heller ikke. Prøv at tage et kig på alt det lort den laver hver gang man beder den om en smule javascript.

Hvad man selv bruger 2 linier på, får den til at fylde 10.

Som inkarneret Illustrator og PhotoShop bruger vil jeg stadig vælge goLive, hvis bare halvdelen af det de lover bliver holdt (m.h.t integration af andre programmer).
Avatar billede skjoldby Nybegynder
13. august 1999 - 14:02 #4
Hvorfor downloader du ikke en gratis prøve af hver.
Du kan finde dem på
http://www.adobe.com/newsfeatures/tryadobe/main.html
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/trial/

Så får du et ægte indtryk af begge programmer.

Jeg selv bruger Dreamweaver - jeg synes det er et fedt program. Men samtidig må der jo være noget om alt den positive kritik GoLive har fået.

skjoldet
Avatar billede skjoldby Nybegynder
24. august 1999 - 23:50 #5
På arbejdet blev jeg bedt om at teste GoLive. Jeg et svar:

GoLive holder IKKE i forhold til Dreamweaver.

For det første er brugerflade nemmere at brue i Dreamweaver.

For det andet kan du skrive nøjagtig hvad du vil i dit html-display i Dreamweaver, og den vil ikke lave om på noget. - Den vil måske undre sig over ting og gøre opmærksom på småfejl. GoLive kan godt finde på at lave om på den kode du laver.

For det tredie: Når du uploader din site fra Dreamweaver, uploader den automatisk de billeder der er lænket til den i den sti der en lokalt.

Der er sikker flere små spidsfindigheder. Jeg kunne godt tænke mig at høre noget konkret fra GoLive folkene...
Avatar billede simcom Nybegynder
29. august 1999 - 18:13 #6
Ligemeget hvad de andre siger...! Så mener jeg, at GoLive er bedst. Det er meget lettere at have med at gøre. Det går meget hurtigere, og så synes jeg, at man har et meget bedre overblik, over de sider du sidder og arbejder med. Desuden kan man jo heller ikke blive ved med at ignorere den, når den har fået så god en omtale.

/SimCom
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. august 1999 - 18:21 #7
Har du prøvet Dreamweaver???
Avatar billede simcom Nybegynder
29. august 1999 - 20:53 #8
Ja, selvfølgelig...!

/SimCom

Det kan godt være at det fordi jeg ikke er så øvet mht. hjemmesidedesign. Men jeg mener bestemt, at GoLive er det bedste...! Og også det billigste...! Og så er Adobe jo kendt for at lave gode programmer, så mon ikke der kommer et programmer fra deres side, som er tæt oparbejdet omkring GoLive...!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. august 1999 - 21:13 #9
Du mener altså ikke at Dreamweaver er let at have med at gøre???

Mit førstegangs indtryk af GoLive var, at det var utroligt rodet...
Avatar billede simcom Nybegynder
29. august 1999 - 21:19 #10
Nej, ikke i forhold til GoLive. Jeg synes, at når du har lært det at kende, er som at cykle; man glemmer det aldrig.

/SimCom
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. august 1999 - 21:32 #11
Cyberzoom: Selvom jeg nu har svaret på spøtgsmålet(i håb om at få dine 15 points), kan du se at hver har sin smag.
Jeg holder stadig fast i at du bør downloade en gratis prøve på hvert af programmerne på de links jeg har givet dig tidligere...
Desuden er det heller ikke umuligt at finde c***** på nettet...

/skjoldet
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. august 1999 - 21:32 #12
ikke at jeg nogen sinde har fundet noget og brugt det...

:)
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
03. september 1999 - 15:53 #13
Jeg takker for de mange indslag der har været
Avatar billede boston Nybegynder
17. september 1999 - 20:38 #14
Jeg købte GoLive (WIN) med store forhåbninger og blev slemt skuffet. Golives SiteManagement er kanon, men resten halter slemt. Eksempelvis er programmet meget dårligt til at rytte op efter sine scripts, mange handlinger er ekstremt omstændige og visse funktioner virker slet ikke. Værst af alt - der er kun ET undo-niveau, hvilket er ekstremt irriterende når man skal være decideret kreativ.

På adobes bruger-forum, raser mange andre over et program der tydeligvis har været mere styret af marketing end solid kode. Mit råd er: Vent med at købe GoLive før der kommer en to´er. DW er klart det bedste til designeren.

Selv på www.goliveheaven.com er der tvivlsomme kommentarer...

Ideerne i Golive er gode nok - men programmet ligger langt fra den kvalitet man normalt forbinder med Adobe.
Avatar billede asbjørn Nybegynder
08. oktober 1999 - 09:20 #15
www.hotwired.com har en grundig sammenlignende test af de store web-editorer, herunder GoLive og DW. Se den på www.hotwired.com/webmonkey/html
Her er DW angivet som bedste køb!

/asbjørn
Avatar billede mowo Nybegynder
18. januar 2000 - 10:52 #16
Hej
Jeg har arbejdet med Dremweaver, Frontpage og Golive. Jeg må sige at Golive er det mest bruger venlige program af de tre nævnte. Det eneste jeg er lidt træt af, er den meget kræftige HTML Golive laver. Golive opbygger en masse tabeller i html, som jeg ikke kan se nogen grund til. Dernæst syntes jeg at Golive's manual er til at tøre r.. i. Det burde være meget mere billede illustret opbygget, med en masse eks. Måske en manual på dansk ville være at foretrække.
Hvis jeg skulle vælge idag ville jeg stadig vælge Golive, da det er det bedste.
Avatar billede boston Nybegynder
18. januar 2000 - 17:41 #17
Hvis man vil slippe for den Golive specifikke kode skal man bare holde sig langt væk fra "grids" og lave almindelige tabeller.

Vedr. Golive vs. Dreamweaver
Jeg har indtryk af at det afhænger meget af hvorvidt det er PC eller MAC versionen der tales om. Dette er bl.a. årsagen til at Adobes forum er blevet splittet i to.

Mange Mac-folk bryder sig ikke om DW. Og jeg synes også at den virker ustabil på denne platform - men på PC er der ingen tvivl. Jeg arbejder med begge programmer på begge platforme.

Personligt finder jeg det somsagt utilgiveligt at der kun er et undo-niveau i GL (råt for begyndere). I den nye Dreamweaver 3 er der decideret indlagt en history funktion - meget praktisk - og hvad man burde forvente af et program anno 99.

Golive på PC rapporteres at være ekstremt ustabil og det er også min erfaring.

Igen, vent til der kommer en ny version eller en serøs update. Jeg fik ikke muligheden for at prøve en trial version (kom først senere) men stolede blindt på Adobe (da jeg er ganske glad for anden Adobe software).