Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 21:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvornår blev hash forbudt i Danmark?

Hey

Som titelen siger, så ville jeg gerne vide hvornår hash blev forbudt i Danmark.

Gerne link til det, da jeg skal bruge det i et projekt.

/Bri@n
Avatar billede backside Nybegynder
02. februar 2003 - 21:59 #1
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2003 - 22:03 #2
Takker har også fundet et andet sted hvor der stod 1969. Så det har det sq bare og være :-D
Avatar billede backside Nybegynder
02. februar 2003 - 22:21 #3
Mener også at kunne huske det fra dengang.  *G*
Takker for point.
Avatar billede kimsejersen Praktikant
15. februar 2016 - 05:35 #4
1969 er korrekt. Jeg kan se, at tråden er 13 år gammel, så jeg vil lige komme med et par opdateringer, så folk får den rigtige information - for denne side kommer op med det samme, når man søger på nettet omkring hvornår hash eller cannabis blev ulovliggjort i Danmark.

Det er stadig ulovligt at dyrke cannabis i Danmark, men ikke at købe olier eller frø. Ligeledes er der dæmmet op for bruges af CBD olie, der i dag kan købes som kosttilskud på nettet og på udvalgte apoteker. Man kan få tilladelse til at købe og besidde medicinsk cannabis ved at henvende sig til sin læge og underskrive en nødværgerets erklæring, hvis man er tilstrækkeligt syg (sklerose, cancer, psykiske tilstande) og dernæst skal dialogen gå gennem Sundhedsstyrelsen og rigspolitiet for at indhente en formel tilladelse til besiddelse af cannabis. Langt de fleste praktiserer dog selvmedicinering i dag. I december 2015 blev lovforslagsændringer herom vendt i folketingssalen, i dag afventende potentiel gennemførelse. Jeg opdaterer neår der kommer nyt :) Kilde: http://cannabisshop.dk/