Avatar billede siraklausen Nybegynder
04. februar 2003 - 01:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

session i winxp

Jeg har et problem at når jeg har lavet en hjemmside i asp med sessions og man så bruger denne side på winxp husker den ikke på sessions :-( det virker fint nok på en win2k maskine !!

når jeg bruger en : response.redirect("default.asp?mode=sendmail") glemmer den alle sessions

nongen der har en ide til hvad det kan skyldes og en løsning
Avatar billede mccannon Nybegynder
04. februar 2003 - 06:20 #1
hmm er du sikker på at den winxp maskine ikke køre med et andet sikkerheds level ?, du skal jo lige tænke på at en session også lave en form for cookie, og hvis sikkerheds level er for høj i browseren, så vil den ikke acceptere den cookie sessionen laver.
Avatar billede monstersurf Praktikant
04. februar 2003 - 09:43 #2
xp tolker en session som en cookie, og jeg forstår ikke hvorfor da en session skulle være serverside
Avatar billede mccannon Nybegynder
04. februar 2003 - 09:47 #3
fordi at en session også gøre noget på brugerens maskine, ellers ved sessionen jo ikek hvilken bruger den høre til :-)
Avatar billede oasen Nybegynder
04. februar 2003 - 11:24 #4
Funktioner ---> Internetindstillinger ---> Beskyttelse af personlige oplysninger

(Hvis det er IE)

Har du prøvet det?
Avatar billede siraklausen Nybegynder
04. februar 2003 - 11:38 #5
det er skuda noger pis !! det vil sige man ikke kan bruge session mere :-( uden folk har øndret deres sikkerheds indstillinger :-( skode
hvad kan man så bruge istedet ?
Avatar billede siraklausen Nybegynder
04. februar 2003 - 11:39 #6
og ja jeg har prøvet det med sikkerheden :-( det hjælper FUCK !!!
Avatar billede oasen Nybegynder
04. februar 2003 - 11:42 #7
Det er folks eget valg, om de vil acceptere sessions og cookies, og det er ikke noget pis.
Som default kan der sagtens sættes sessions og cookies, ved mindre disse bliver afleveret af en anden server, end den du først kom ind på.
Avatar billede oasen Nybegynder
04. februar 2003 - 11:44 #8
Det er ikke noget alternativ til sessions. Applikationsvariabler er tilgængelige for alle.
Avatar billede oasen Nybegynder
04. februar 2003 - 15:33 #9
Kunne du bruge svarene, dit sure løg?
Avatar billede siraklausen Nybegynder
04. februar 2003 - 23:53 #10
kan ikke bruge det til en skid :-( for folk har jo ikke ændret deres sikkerheds indstillinger :-( så jeg må finde på noget andet 1 istedet for session
Avatar billede oasen Nybegynder
06. februar 2003 - 16:19 #11
Som jeg sagde er der normalt ingen problemer med at sætte en session, ved mindre brugeren aktivt er gået op og ændret i indstillingerne. F.eks. er det så vidt jeg ved slet ikke muligt at afvise cookies i IE 5.5
Avatar billede oasen Nybegynder
06. februar 2003 - 16:21 #12
Eller er det 5.0? Nevermind...