Avatar billede simob Nybegynder
09. februar 2003 - 14:11 Der er 8 kommentarer

Finde Harddisk

Jeg har lige indsat en ny harddisk i en Win98SE.

I forvejen har jeg en IBM 40GB
Jeg har nu insat en IBM 40GB mere...

Den finder den nye harddisk i BIOS, men jeg kan ikke se noget D: drev....

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. februar 2003 - 15:11 #1
den fil du henter hjem skal du dobbeltklikke på, husk at sætte en formateret diskette i drevet.
Når du er færdig med at lave bootdisken skal du sørge for at computeren starter på A:, det sættes i bios.
Avatar billede simob Nybegynder
09. februar 2003 - 16:19 #2
okay..

Jeg troede bare ikke man skulle fdiske den når den blev sat som primary slave...
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2003 - 17:22 #3
En ny harddisk skal altid klargøres til modtagelse af data, dvs. fdisk og format. Så følg bare svar fra retaxes.

Vær nu omhyggelig med at komme til at arbejde på den ny disk, så du ikke laver kage i bestående.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. februar 2003 - 20:09 #4
ja, det halifax mener at, hvis dit primære drev er i ntfs format, så kan du ikke se det fra bootdisken.
I fdisk skal du sørge for at vælge nr. 2 HDD og ikke 1.
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. februar 2003 - 17:33 #5
Det er ikke lovligt at lægge MS-dos ud på nettet, eller dele deraf.
Derfor er bootdiskene ulovlige at linke til.
Følg evt. http://www.eksperten.dk/spm/319212 - hvor de prøver at lave en gratis version.

AnnikaDK / Coadmin

(kommentarer/svar med link er slettet).
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. februar 2003 - 18:13 #6
annidk> det ved jeg godt, men min link var fra før forbudet.