Avatar billede xeon Nybegynder
10. februar 2003 - 17:27 Der er 16 kommentarer

Fuld skærm

Er der en der gider at give mig et eksempel på hvordan man
f.eks. kan få en Hallo World til at gå ud i fuld skærm (ligesom spil gør)
Avatar billede cdc Novice
10. februar 2003 - 17:36 #1
det kan kun lade sig gøre i IE ikke i NE, da titel baren vil være der
Avatar billede jpk Nybegynder
10. februar 2003 - 17:42 #2
Jeg har ikke lige et eksempel, men det kan faktisk gøres ret simpelt...

Lave et vindue uden ramme og sæt det til samme størrelse som skærmens (desktoppens) opløsning.

// Desktop resolution
RECT r;
hWnd = GetDesktopWindow()
RetVal = GetWindowRect(hWnd, &r)
Avatar billede cdc Novice
10. februar 2003 - 17:46 #3
sorry så det var i c++ *doh*

/cdc
Avatar billede narrr Nybegynder
10. februar 2003 - 22:30 #4
Fuld skærm.. Jow jow:

---------
void ChangeToFullScreen()
{
    DEVMODE dm;
    dm.dmPelsHeight = 600;
    dm.dmPelsWidth = 800;
    dm.dmBitsPerPel = 32;
    dm.dmFields = DM_BITSPERPEL | DM_PELSHEIGHT | DM_PELSWIDTH;

        ChangeDisplaySettings(&dm, CDS_FULLSCREEN)
Avatar billede krukken Juniormester
12. februar 2003 - 08:43 #5
Du kan jo bare indstille dit commandovindue til at køre fuld skærm!
Avatar billede d34c0n Praktikant
12. februar 2003 - 19:24 #6
Eller du kan jo sende falske keyboard events til din application med SendMessage()?
Avatar billede amd Nybegynder
15. februar 2003 - 00:03 #7
=> narrr
Det virker ik:D
(er newbie, men tror da nok jeg ved hvordan man afvikler en funktion;))
Avatar billede emileej Nybegynder
15. februar 2003 - 16:12 #8
Hvis du skal have lavet det lige som i spil, skal du bruge DirectDraw. Jeg anbefaler de tutorials of forums der er på http://www.gamedev.net

E-)mil
Avatar billede jpk Nybegynder
15. februar 2003 - 16:16 #9
emileej >> Det er absolut ikke nødvendigt!
Avatar billede emileej Nybegynder
15. februar 2003 - 16:28 #10
Nej det er det selvfølgeligt ikke. Jeg siger bare at hvis han vil lave det -citat: "ligesom spil gør", er det DirectDraw han skal bruge. Jeg kan ikke se hvor i mit svar jeg påstår noget andet og da slet ikke at det er den eneste eller den rigtige mulighed...
Avatar billede jpk Nybegynder
15. februar 2003 - 16:58 #11
Hmm, nu bruger alle spil jo ikke DirectDraw (der er faktisk slet ikke noget der hedder DirectDraw i DirectX 8 og nyere versioner...)
Der er også mange andre grafiske libs der stiller fullscreen-funktionalitet til rådighed, fx OpenGL.
Avatar billede emileej Nybegynder
15. februar 2003 - 17:24 #12
På baggrund af den information jeg har fået stillet til rådighed har jeg valgt at råde til direct draw.
1) Jeg kender ikke til hans opsætning - ergo kan jeg ikke tillade mig at råd til OpenGL, da jeg ikke kan vide om hans hardware understøtter det.
2) DirectDraw kan sagtens bruges i DX >= 8.
3) Ja der findes mange andre grafiske libs, men set fra et uddannelsesmæssigt synspunkt er det nok smartest at lære et af dem der anvendes mest.

E-)mil
Avatar billede narrr Nybegynder
16. februar 2003 - 01:25 #13
Amd > Det virker ganske udemærket. Jeg bruger det selv! Måske prøver du på at sætte det ind i en console app??
Avatar billede amd Nybegynder
16. februar 2003 - 15:52 #14
hæhæ.. det skal nok passe, hvad det så end er:D
Avatar billede jpk Nybegynder
16. februar 2003 - 16:17 #15
emileej >> Nej, du kan ikke bruge DirectDraw i DX8 og nyere!
Version 7 var den sidste, der indeholdt DD.
Du kan godt bruge DD selv om du har installeret DX8, men det er fordi installationen også indeholder alle de ældre interfaces.
Der findes IKKE et IDirectDraw8 interface!
Avatar billede emileej Nybegynder
16. februar 2003 - 16:19 #16
Nej, men der findes et IDirectDraw interface i DX8...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester