Avatar billede darkstar Nybegynder
12. februar 2003 - 23:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Centerspeaker

Hej.

Jeg har et 5.1 højttalersæt og et 5.1 lydkort. Problemet er bare at jeg har lyd i alle højttalere udover centerspeaker! Og når jeg har installeret programmet der følger med driver-pakken, og trykker på "Test" så ER der lyd i centeren! Har også været i Kontrolpanel -> Multimedier og så slået den til at være 5.1, men uden held. Hvad gør jeg her? Har også opdateret driveren.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. februar 2003 - 23:10 #1
hvilket styresystem?
Avatar billede darkstar Nybegynder
12. februar 2003 - 23:10 #2
win2k
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. februar 2003 - 23:14 #3
Så er jeg ikke sikker... I Windows XP skal man gøre sådan her (måske er det på samme måde i Windows 2000):

Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Lyde og lydenheder (det hedder vist bare "Lyd" i Windows 2000) -> Højttalerindstillinger -> Avanceret... -> Højttalerindstilling -> Vælg "5.1 Sorround Sound-højttalere" -> OK -> OK.
Avatar billede darkstar Nybegynder
12. februar 2003 - 23:19 #4
Det har jeg jo gjort... Læs hvad jeg skrev ;)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. februar 2003 - 23:44 #5
Du siger, at der i testen ER lyd i centerhøjttaleren - men i hvilke situationer er det, du mener centerhøjttaleren ikke spiller?
Avatar billede kfz Nybegynder
13. februar 2003 - 11:30 #6
kreidlerhansen >> når han har afsluttet testen
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. februar 2003 - 12:35 #7
Jeg ville bare gerne have det præciseret (staves det sådan?)

Om det kun var i spil eller kun nogle gange, den ikke virkede i spil - om den ikke virkede ved afspilning af musik og film etc.

Nogle af de anvendte programmer udnytter måske ikke centerhøjttaleren, mens andre kun bruges, når man f.eks. i et spil bliver talt til face-to-face af en anden figur. I film bruges centerhøjttaleren typisk også kun, når der foregår en, for plottet, meget vigtig samtale - i den dur...
Derfor kunne det jo være rart at vide lidt mere :o)

Men hvad med at få installeret den nyeste software fra producenten af lydkortet, der administrerer de forskellige udgange? Er det forsøgt?
Avatar billede darkstar Nybegynder
13. februar 2003 - 13:43 #8
F.eks. i Winamp er der ingen lyd i center... Samme med windows media player.. og det er der aldrig!
Avatar billede darkstar Nybegynder
16. februar 2003 - 00:34 #9
det her bliver vist ikke til noget - jeg lukker
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. februar 2003 - 00:58 #10
theevil> Jeg synes ikke at du kan være bekendt at skrive at det ikke bliver til noget. Kreildler hansen har givet et 100% korrekt svar.

Hvis ikke et program sender lyd til centerhøjttaleren KOMMER der sg' ikke lyd i den!

Jeg bruger ikke selv 4/5.1, så jeg kan ikke engang fortælle dig, hvad du kan prøve det med, men når dit testprogram virker, så er installationen korrekt.

Det burde dog være muligt, at få en DVD film eller et eller andet computerspil til at give lyd i center højttaleren, men igen: Hvis man ikke ved om noget virker, er det jo ikke så godt at teste med.

JP