Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 00:47 Der er 14 kommentarer

simpel texteditor.

hey. jeg er ret ny med asp.

er der nogen som kan give mig et hint eller en sti til et sted hvor jeg kan hente en simpel editor. det skal være sådan en fætter der fatter html så man i princippet kan lave copy/paste fra word og så sætte det ind i sin editor...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. februar 2003 - 00:49 #1
Du kan jo prøve TSW Webcoder: http://www.tsw.dk/
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 00:49 #2
hvis mna kunne sætte billeder ind i editoren ville det være toppen.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. februar 2003 - 00:53 #3
Hvis du vil kunne sætte billeder ind med musen er der ikke længere tale om en simpel teksteditor, men snarere en Wysiwyg-editor. Sådanne i stil med Dreamweaver, GoLive osv. skal man af med mange tusinde kroner for.
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 00:54 #4
surt. hmm cool navn "fiskesuppe"
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. februar 2003 - 01:01 #5
Lol, jeg ved ikke om jeg selv vil kalde det cool. Oprindeligt oprettede jeg denne bruger for at stille et enkelt spørgsmål, men jeg er altså blevet hængende på Eksperten siden og ligger næsten i top 100 (Wow, hva?), så nu kan jeg ikke rigtig tillade mig at lukke brugeren og oprette en ny. :)

Tilbage til spørgsmålet: Det vil nok være en fordel for dig hvis du starter med at lære HTML, for det vil du få brug for senere når du skal lave hjemmesider. Sådan startede jeg også selv og jeg er nu glad for at jeg ikke startede med at lave hjemmesider i programmer som Microsoft Frontpage, for de er ikke alle lige gode til at lave HTML som kan vises på alle computere.
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 01:06 #6
cool, men jeg kan nu godt finde ud af det - jeg manglede bare et editor - min erfaring er at man hvis man "spiller" lidt dum så for man de mest brugbare svar. Så bliver simpeltheden ligesom hold ned hvor alle kan være hehe.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. februar 2003 - 01:12 #7
Hehe okay :) Var TSW Webcoder ellers fin nok eller skal jeg prøve at finde nogle andre (så skal du bare lige sige hvad den mangler) :)
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 01:15 #8
jeg vil helst finde sådan en fætter der virker som word og hvor det er muligt at uplaode billede i teksten...
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 01:17 #9
også skal den jo kunne ligge online - så den kan bruges andre steder en lige hjemme på sin pind.
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 01:19 #10
jeg har kigget på denne - http://www.html.dk/artikler/00030/
men jeg kan ikke få den til at virke med min db
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. februar 2003 - 01:31 #11
Så skal du du prøve igen istedet for at lede efter en anden. Du må gøre noget forkert.
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 01:36 #12
gas geben. jeg går i koden igen, hhehe.
Avatar billede sohl Nybegynder
14. februar 2003 - 01:38 #13
<!-- Form for posting updated files back to server -->
<form NAME="UploadForm" action="upload.asp" method="POST">

hvordan ændre man det der action"" så det kommer i en tabel?
Avatar billede kourosh Nybegynder
14. februar 2003 - 01:49 #14
Prøv http://www.macromedia.com/software/homesite/ det er et godt program og kan mange ting.