Avatar billede lars_lemming Praktikant
20. februar 2003 - 09:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dekompilering af BIN fil!

Er der et værktøj der kan dekompilere en BIN fil der er "rippet" ud af en e-prom?

Jeg har filen som en bin fil, men vil gerne have et overblik over strukturen (klasserne) i programmet.

På forhånd tak.

Lars
Avatar billede soreno Praktikant
20. februar 2003 - 09:33 #1
Du kan disassamble filen. Men hvis ikke du ved hvilket instruktionssæt der benyttes på enheden giver den ingen mening (altså, hvilken cpu der udfører de instruktioner der er på "BIN" filen").

Klassestrukturen skal du så selv udlede af assembler instruktionerne (næsten umuligt).

Hvis enheden fortolker java er sagen en anden..
Avatar billede soreno Praktikant
20. februar 2003 - 09:33 #2
Altså:
Du er nødt til at vide noget om systemet.
Avatar billede hsloth Novice
20. februar 2003 - 09:40 #3
At få klasserne og strukturen ud er nok lidt meget at håbe på.  Den compiler  og linker der har lavet har (formentligt) fjernet al hvad der var af symbolsk information, så det er ikke muligt at gå "tilbage" og så f.eks. hvilke klasser der indgik i source-koden.

Du kan prøve at finde en disassembler der passer med den CPU der sidder i det system som du har EPROM'en fra - den vil kunne vise maskinekoden symbolsk.
Avatar billede lars_lemming Praktikant
20. februar 2003 - 09:47 #4
Jeg ved at det køre under en almendelig "PC" processor, fra 486 til P4, så måske er det muligt!

Hvor om alting er, så mangler jeg at finde et eller flere programmer der muligvis kan bruges til formålet, hvorefter jeg kan prøve mig lidt frem.

Jeg kan sagtens finde programmer til dekompilering af .exe og dll filer, men et til BIN filer - det har jeg ikke set endnu!
Avatar billede soreno Praktikant
20. februar 2003 - 09:51 #5
Så kan du bare bruge programmet til bin filen også (efternavnet betyder intet).

Men stadig - forvent ikke umiddelbart at du kan udlede et klassediagram.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
20. februar 2003 - 09:55 #6
4 real - jeg tror ikke at det kan lade sig gøre... Hvis det var muligt, kunne du jo få fat i alle source-codes.... Det tror jeg ikke at der er nogen firmaer det er tilfredse med. Det ville heller ikke give nogen mening, hvis Mikroblød sådan uden lige, sharede sine koder, encryption-keys etc...
Men hvis du finder et prog. Let me know :D
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2003 - 10:01 #7
Generelt kan kan C/C++ ikke decompileres (i modsætning til f.eks.
Java og VB).
Avatar billede hsloth Novice
23. februar 2003 - 21:35 #8
Dit spørgsmål er :

"Er der et værktøj der kan dekompilere en BIN fil der er "rippet" ud af en e-prom?"

Svaret er : "Nej"

Hvorfor afviser du det ?

Det kan godt være at svaret ikke var det du håbede, men det er svaret.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2003 - 20:19 #9
lars>

Tid for at lukke spørgsmålet ?