Avatar billede opelzafira Nybegynder
20. februar 2003 - 21:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TV out til en UHF modulater

Hvordan får man et GF4 kort til at sende signal på TV out til en UHF modulator - kortet kan ikke "se" modulatoren -  men sagtens et TV hvis jeg tilslutter det i stedet - når jeg trykker på "registrer skærme" ?
Jeg formoder at et TV sender et "retursignal" -
men det gør min modulator tilsyneladende ikke.
Bjarne
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 21:16 #1
UHF'en skal være tilsluttet TV (tror jeg)
Avatar billede opelzafira Nybegynder
20. februar 2003 - 21:21 #2
UPS : en UHF modulator er en enhed der omdanner et video og audio signal til en UHF kanal som så f.eks. kan sendes rundt i huset til flere TV.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. februar 2003 - 21:29 #3
Hvad hvis du registerer et TV , knalder modulatoren imellem bagefter , virker det så?
Det er meget et langskud det her.*S*
Avatar billede henninga Novice
20. februar 2003 - 22:30 #4
Jeg tror det har noget med tilpasning at gøre.
Hvilken indgang er der på din modulator og passer den med din udgang fra grafikkort. Hvilke stik ?
Fjernsynet sender ikke et retursignal, men belaster signalet med den rigtige impedans (modstand).
Avatar billede opelzafira Nybegynder
21. februar 2003 - 06:13 #5
Yes, DET virker fromsej.
Kort og modulator har phono stik, så den med impedans var ikke dårlig,henninga - så det er måske bare at sætte en modstand parallelt. Gad vide hvad den højeste impedans ( eller kapacitet ? ) kortet accepterer ?
Avatar billede opelzafira Nybegynder
21. februar 2003 - 06:18 #6
Fromsej´s forslag holder desværre ikke efter en luk eller genstart.
Avatar billede henninga Novice
21. februar 2003 - 08:41 #7
Signalet er så vidt jeg husker  1Vpp - 1Kohm , så du kan jo prøve med 1K modstand. Det må IKKE være en kondensator (kapacitet) da den vil kortslutte signalet.
Men prøv at læse tekniske detaljer for både kort og modulator.
HenningA
Avatar billede fromsej Praktikant
21. februar 2003 - 10:32 #8
ØV , det var også kun et gæt.*S*
Avatar billede opelzafira Nybegynder
22. februar 2003 - 10:19 #9
Nu har målt på video indgangen på mit TV, og den målte 75 ohm - modulatoren´s indgang målte ca. 1K. Derefter legede jeg lidt med mit grafikkort, og ved en belastning på under ca. 400 ohm, kunne kortet "se" noget, som det ville "registrere". Så loddede jeg en modstand parallelt over modulatorens indgang, så jeg kom ned på ca. 350 ohm - og vupti, grafikkortet er tilfredsstillet !! HenningA, du fortjerner dine point ! TAK
Avatar billede fromsej Praktikant
22. februar 2003 - 10:53 #10
*LOL* , det ændrer så ikke noget på modulatorens evner.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. februar 2003 - 15:44 #11
Hvor får man fat i en UHF modulator?
Avatar billede opelzafira Nybegynder
22. februar 2003 - 16:50 #12
Tilsyneladende kører modulatoren videre som intet var hændt. Den som jeg har købt hos antennelageret, kan justeres i både audio og video indgangen, så hvis modstanden har dæmpet signalet fra grafikkortet, skruer jeg bare lidt op.
Avatar billede henninga Novice
23. februar 2003 - 23:24 #13
Dejligt at høre du fik det til at virke!
Det er efterhånden en del år siden jeg har arbejdet med elektronik, men et og andet hænger jo stadig fast.

Happy computing.
HenningA