Avatar billede puggaard Praktikant
22. februar 2003 - 18:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ændre IP på Cisco 677 - IGEN

Tak ind til videre, MEN når routerens adresse ændres mistes forbindelsen, og man kan dermed ikke skrive "write" kommandoen til den - og den gemmes ikke (jeg bruger telnet via TCP/IP)

Jeg har ikke et datakabel/serielt kabel.

Kan det gøres uden et datakabel/serielt kabel?

Mvh.
Peter
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2003 - 18:59 #1
log på den udefra og ind.

her kan du så gøre det, write og reboote.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2003 - 19:00 #2
få evt. en eller anden til at gøre det for dig.
da det kun er den indereste ip du skal have ændret, skulle det kunne gøres udefra og ind.
Avatar billede puggaard Praktikant
22. februar 2003 - 19:03 #3
hva' ba'? ... "udefra og ind"?...

Hvis adressen ændres mistes forbindelsen (klart nok) - men jeg mangler jo at skrive "write" før skidtet fatter det...

Kan du forklare lidt nærmere?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:11 #4
hvem er din internetudbyder? Jeg fik et specielt kabel af cybercity til at sætte filtre op etc...kan godt være jeg brugte det, dengang jeg skiftede ip...

men ellers vil jeg gerne gøre det udefra hvis det...så skal jeg bare have din ip og kode...du kan skrive til mig på mail eller icq, hvis det er...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2003 - 19:12 #5
jo da.
du har jo et internt og et eksternt interface på din router.
det interne er det du sidder og roder med, og det eksterne er det der går til din udbyder.

når du prøver at ændre ip'en på det interne netkort mister du forbindelse til det interne interface.
Derfor kan du fra internettet logge ind med telnet, faktisk som du gør indefra mod routeren, bare udefra og til den eksterne ip.
her kan du så bruge din kommando: set interface eth0 address xxx.xxxx.xxx.xxx efterfulgt af write og reboot.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:13 #6
men hvis du mister forbindelsen, så skulle du jo kunne ændre din ip på din pc og så koble på routeren igen og så skrive write
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:13 #7
svar
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2003 - 19:14 #8
riversen, man har før i tiden kunnet rekviere det MGMT-kabel hos CC, men jeg mener ikke at man kan gøre det længere. :(

puggaard, der er jo nok af venlige mennesker, så det er vel bare at få en til at ændre det for dig. medmindre du selv kan ringe op fx. med modem.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:16 #9
oz2kas: det er få måneder siden, så ved ikke om det er før i tiden
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2003 - 19:17 #10
riversen, ok. det er heller ikke så lang tid siden jeg fik mit. omkring 6 mdr.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:18 #11
k...han kan jo ringe og høre, hvis det har interesse...prisen er kr. 100,-
Avatar billede oz2kas Nybegynder
22. februar 2003 - 19:19 #12
yep.
men det ville være billigere at få en til at gøre det udefra ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2003 - 19:21 #13
så mangler vi bare at høre fra puggaard
Avatar billede puggaard Praktikant
23. februar 2003 - 21:16 #14
riversen, dette var hvad der skulle til: "men hvis du mister forbindelsen, så skulle du jo kunne ændre din ip på din pc og så koble på routeren igen og så skrive write"

Tak for det.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. februar 2003 - 21:24 #15
hehe...godt