Avatar billede emiliasl Nybegynder
25. februar 2003 - 21:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Få en Form til at udføre 2 handlinger

Jeg har en side hvor der er form der sender sine oplysninger til en db, kan man få den samme form til også sende sine oplysninger til andet?? det ser sådan ud
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<form action="--WEBBOT-SELF--" method="POST" enctype="multipart/form-data">
  <!--webbot bot="SaveDatabase" SuggestedExt="asp" U-ASP-Include-Url="../_fpclass/fpdbform.inc" S-DataConnection="Database3" S-RecordSource="Liste" U-Database-URL="mail.mdb" S-Builtin-Fields="REMOTE_HOST HTTP_USER_AGENT Timestamp REMOTE_USER" S-Builtin-DBFields="Navn_på_fjerncomputer Webbrowsertype Tidsstempel Brugernavn" S-Form-Fields="Tekst Email Navn" S-Form-DBFields="tekst1 Email Navn" --><p>
  <font face="Arial" size="2">Navn</font><input type="text" name="Navn" size="20"><font face="Arial" size="2">Email</font><input type="text" name="Email" size="20"><textarea rows="5" name="Tekst" cols="84"></textarea><br>
  <input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>

og den skal også gerne udføre dette:

<form action="admin_ac.asp" method="post">
Avatar billede angam Nybegynder
25. februar 2003 - 21:11 #1
Det kan du ikke - men kan du ikke i det ene script blot redirecte til det andet?
Avatar billede emiliasl Nybegynder
25. februar 2003 - 21:28 #2
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener!!
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. februar 2003 - 21:31 #3
Du kan smide dit form data over på en anden asp side, hvor du efter følgende kan gøre med det som du vil!

:-)

mvh

Lucien
Avatar billede angam Nybegynder
25. februar 2003 - 21:34 #4
Hvis ellers jeg har forstået spørgsmålet (at du vil post'e de samme data til to forskellige sider), så er her et simplificeret forslag:

Hvis du nu laver din "admin_ac.asp" sådan:

<%

[en masse kode - logincheck måske?]

' Her er urlen på den anden side der skal kaldes:
  url = "anden_side_der_skal_postes_information_til.asp"
' evt. parametre sender vi i querystrengen:
  url = url & "?Navn="& Request("Navn")
  url = url & "&Tekst="& Request("Tekst")
  response.redirect(url)
%>

.. og så naturligvis sætter formen til <form action="admin_ac.asp" method="post">  [...] </form>
Avatar billede emiliasl Nybegynder
25. februar 2003 - 21:48 #5
Ok men hvordan vildu sette det ind i dette, sådan så når folg trykker send i formlen bliver dette script også kørt??
<%
Dim rs, mail, subject, message, data_source, sql_select, no
no = 0
subject = Request.Form("Navn")
message = Request.Form("Tekst")
message = message & vbcrlf & vbcrlf
message = message & "Ønsker du ikke at modtage flere mails klik her :"
message = message & vbcrlf
message = message & "http://www.111.hosbond.net/mail/del.asp?email="
sql_select = "select email from users"
data_source = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & _

    Server.MapPath("mail.mdb")
If Len(message) Then
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open sql_select, data_source
While Not rs.EOF
Set mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
mail.From = "webmaster@hjertebarn.dk"
mail.To = rs("email")
mail.Subject = subject
mail.Body = message & rs("email")
mail.Send
Set mail = Nothing
no = no + 1
rs.MoveNext
Wend
Response.Write "Emails er sendt " & no & " bruger."
rs.Close
Set rs = Nothing
Else
Response.Redirect "admin.htm"
End If
    %>
Avatar billede angam Nybegynder
25. februar 2003 - 21:59 #6
Utestet - men burde virke:

[index.html eller hvad din html-side hedder]
<form name="nonameform" action="admin_ac.asp" method="post"><p>
  <font face="Arial" size="2">Navn</font><input type="text" name="Navn" size="20"><font face="Arial" size="2">Email</font><input type="text" name="Email" size="20"><textarea rows="5" name="Tekst" cols="84"></textarea><br>
  <input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>

[admin_ac.asp - kalder videre til admin.htm med Navn og Tekst i querystrengen]
<%
Dim rs, mail, subject, message, data_source, sql_select, no
no = 0
subject = Request.Form("Navn")
message = Request.Form("Tekst")
message = message & vbcrlf & vbcrlf
message = message & "Ønsker du ikke at modtage flere mails klik her :"
message = message & vbcrlf
message = message & "http://www.111.hosbond.net/mail/del.asp?email="
sql_select = "select email from users"
data_source = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & _

Server.MapPath("mail.mdb")
If Len(message) Then
  Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
  rs.Open sql_select, data_source
  While Not rs.EOF
    Set mail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
    mail.From = "webmaster@hjertebarn.dk"
    mail.To = rs("email")
    mail.Subject = subject
    mail.Body = message & rs("email")
    mail.Send
    Set mail = Nothing
    no = no + 1
    rs.MoveNext
  Wend
  Response.Write "Emails er sendt " & no & " bruger."
  rs.Close
  Set rs = Nothing
Else
  Response.Redirect("admin.htm?Navn="& Request.Form("Navn") &"&tekst="& Request.Form("Tekst"))
End If
%>
Avatar billede tele_lucien Nybegynder
25. februar 2003 - 22:15 #7
fuck hvor er asp 3.0 bare en være omgang snavs!

Intet ondt ment i det, men kom igang med asp.net drenge!

:-)

happy coding
Avatar billede emiliasl Nybegynder
10. marts 2003 - 18:59 #8
Undskyld at jeg har glemt at lukke spørgsmålet, jeg har fået det til at virke tusinde tak, her er dine point