Avatar billede specialty Nybegynder
25. februar 2003 - 21:49 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Virker ikke i IE 5.0 Hvorfor ?

Hej Eksperter...

Jeg står bag en webshop som ligger bl.a. på www.6diskret.dk .. Men kunderne har klaget over at den ikke virker i Internet Explorer 5.0  Jeg har ikke selv 5.0 og kan på ingen måde forstå hvorfor den iså fald ikke skulle virke?!?! ... Er der en som kan fortælle mig hvad der er galt og hvordan jeg laver det om ?

Der er også det problem at den ikke virker i Netscape pga. at jeg bruger IFRAME's hvordan løser jeg egentligt det problem...

M.V.H.

Specialty...
Avatar billede angam Nybegynder
25. februar 2003 - 21:52 #1
Jeg kører selv med IE 5.0 og har lige testet siden løst igennem - jeg fandt ikke noget umiddelbart der så forkert ud.
Har du evt. fået en mere præcis beskrivelse af én af dine brugere der fortæller hvor der er noget galt henne?
Avatar billede human Nybegynder
25. februar 2003 - 21:54 #2
Svært at sige unden en kilde kode :(
Avatar billede tspdk Nybegynder
25. februar 2003 - 22:00 #3
Køre du den i ASP eller i PHP eller hvad bruger du ?

Netscape er ikke glad for ASP. HVis du også har noget VB script kørende, så kan det være IE 5.0 ikke er glad for at vise det, derfor kommer der fejl.
Avatar billede knudgert Nybegynder
25. februar 2003 - 23:50 #4
<iframe> virker fint i Netscpe og alle andre nye browsere.
Men dine links er et problem, du bruger IE-only kode til dem, hvorfor bruger ikke blot target til at smide siderne ind i iframen?
Du bruger
<a href="#" onclick="document.all.midten.src='shop.php?kat=2'">Beklædning</a>
Hvorfor ikke blot
< href="shop.php?kat=2" target="midten">Beklædning</a>  ?
Avatar billede justdoit Nybegynder
26. februar 2003 - 10:47 #5
Det er kun IE 4.x der halter lidt.

Her gør du sådan her:

<iframe src=\"minside.html><ilayer src=\"minside.html\"></ilayer></iframe>
IE og NS 6.0 ignorerer ilayer og tager kun iframe - Ns 4.x tager kun ilayer.

Du kan evt. bruge dette til at få skrevet koderne rigtig i de forskellige browsere!

<script language=\"javascript\">
ns4 = (document.layers)? true:false
ie4 = (document.all)? true:false
ie5 =(document.getElementById && document.all)? true:false
ns6 = (!document.all && document.getElementById)?true:false;

if(ie4||ie5||ns6){
  document.write(\"<iframe name=\'main\' src=\'start.htm\' width=\'600\' height=\'100%\' scrolling=\'auto\' frameborder=\'0\'></iframe>\");
  } else if( ns4){
  document.write(\"<ilayer name=\'main\' src=\'start.htm\' width=\'600\' height=200\' scrolling=\'auto\' frameborder=\'0\'></ilayer>\");
}

</script>
Avatar billede justdoit Nybegynder
26. februar 2003 - 10:48 #6
Dette:

if(ie4||ie5||ns6){
  document.write(\"<iframe name=\'main\' src=\'start.htm\' width=\'600\' height=\'100%\' scrolling=\'auto\' frameborder=\'0\'></iframe>\");
  } else if( ns4){
  document.write(\"<ilayer name=\'main\' src=\'start.htm\' width=\'600\' height=200\' scrolling=\'auto\' frameborder=\'0\'></ilayer>\");
}

Skal du naturligvis rette til, så det passer til dit eget!
Avatar billede specialty Nybegynder
26. februar 2003 - 16:47 #7
Nu har jeg fået ændret alle iframes til dit forslag justdoit og har ændret de fleste links til at bruge target istedet...

Men disse her links...

<a href="#" onclick="document.all.managerframe.src='admin_manager.php?sletkat=1&kid=' + document.Kats.Kategorier.value;">Slet Kategori</a>

Hvordan laver jeg sådan et link om ?

Specialty...
Avatar billede specialty Nybegynder
27. februar 2003 - 17:15 #8
Jeg har lige snakket med en del af de besøgende... De bruger IE 5.0 men deres problem er ikke at de ikke kan bruge siden.. problemmet er at de ikke kan oprette en bruger... Dette virker dog fint i IE 6.0 ?!!? hvad kan der være galt?

Specialty...
Avatar billede angam Nybegynder
27. februar 2003 - 17:41 #9
I min IE 5.0 virker alt indtil jeg skal klikke OPRET MIG SOM BRUGER:

<a href="#" onclick="opret()">OPRET&nbsp;MIG&nbsp;SOM&nbsp;BRUGER</a>

... her er det genererede link (der jo ikke laver en disse - og slet ikke en ny bruger). Prøv med blot at skrive:

<a href="java script:opret()">OPRET&nbsp;MIG&nbsp;SOM&nbsp;BRUGER</a>

Selvom det første er mere "rigtigt" - så er anden metode understøttet af alle browsere.
Avatar billede specialty Nybegynder
27. februar 2003 - 19:14 #10
Nu har jeg prøvet at ændre det... så lad os lige se hvad der så sker =D

Specialty...
Avatar billede angam Nybegynder
27. februar 2003 - 19:33 #11
.. er skeptisk :-/  [men mit bedste - og eneste - bud]

Jeg opdagede senere at opret()-funktionen lå allernederst i dokumentet. Skal det være "rigtigt", bør det ligge i <head>..</head>-sektionen - eller i det mindste inden for samme form. Jeg tror bare ikke det er det der er fejlen.
Avatar billede specialty Nybegynder
15. juni 2003 - 11:31 #12
lukket