Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:01 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Pc fryser ukendt årsag?!?

hej eksperter

jeg har et fantastisk iriterende problem!
min pc fryser nogle gange mens jeg bruger den.
jeg har:

asus a7v266-c (eller e)
amd athlon xp palamino 1800+
silentviking køler til cpu
maxtor 20 gb harddisk 7200 rpm
geforce 2 mx 440 gfx
2 x 256 mb ddr ram (pc2100 tech-trade og pc2700 kingston)

hvad går der galt?
nogle gange går skærmen ud og gør som om resten af pcen er slukket. (rød pære) den er temmelig varm og lidt gammel men virker ellers fin
andre gange stopper den bare.

temperaturene har været på:
cpu = 53 grader max
mb = 31 grader max
harddisk = 43 grader max

hilsen jeppe
ps. jeg er DESPARAT!
Avatar billede delakuer Nybegynder
28. februar 2003 - 19:07 #1
Kan det være en virus?? jeg ved det ikke men det er da en mulighed... Jeg har haft hvor at min comp slukkede selv (det var en virus)...
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:09 #2
min vcore ligger på 1,84 volt konstant... er det der problemmet er?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 19:16 #3
min vcore ligger på 1,84 volt konstant... er det der problemmet er - Ok, men så kan du jo indstille den fra bios, Det må stå i instruktionen til dit motherboard
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:18 #4
den er indstillet til 1,75 volt... er det en fejl i bundkortet?
Avatar billede slowboat Nybegynder
28. februar 2003 - 19:20 #5
Måske spiller dine ram-klodser(PC2100 & PC2700) ikke sammen...
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:21 #6
jeg har lige købt pc2700 ramklodsen idag kl 17! den har kun frosset en gang siden! :-)
Avatar billede slowboat Nybegynder
28. februar 2003 - 19:22 #7
Du kan evt. tage en klods ud, og se om det hjælper. Hvis det hjælper, så prøv at bytte om på dem, altså stadig kun een klods i.
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:24 #8
jeg tror ikke det er rammene. jeg har prøvet at låne en af mine venners ram. det hjalp ikke. kunne det være grafikkortet?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 19:24 #9
Har du prøvet kun at køre med den ene type i?
Hvor ser du at din core er på 1,84 Volt hvis den er indstillet til 1,75?har du et program der kan læse det?
Avatar billede initializing Nybegynder
28. februar 2003 - 19:24 #10
Jeg tænkte også på ram klodserne..
Prøv i et par dage at kør med den ene klods.. Så nogle andre dage den anden. .Ingen problemer så sæt dem i sammen..
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:27 #11
min vcore kan jeg aflæse i et program der hedder hmonitor og jeg læser også i bios's indbyggede monitor. rammene... nu har jeg taget den ene klods ud(den gamle). så ser vi...
Avatar billede slowboat Nybegynder
28. februar 2003 - 19:27 #12
OK, spændende !-)
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 19:36 #13
nå den gik ikke!
jeg fik samme reaktion...

jeg tror at det er grafikkort eller cpu(vcoren altså)!!!
Avatar billede sj10 Nybegynder
28. februar 2003 - 19:39 #14
Prøv på skift at tage dine pci kort ud....jeg har været ude for samme problem hvor den ene gang var det modemet og den anden gang tv-kortet der var skyld i det.
Avatar billede slowboat Nybegynder
28. februar 2003 - 19:54 #15
Jeg tror nu stadig, at een af klodserne er dårlig, især den nyeste...
Avatar billede jsoftware Nybegynder
28. februar 2003 - 20:11 #16
NU har jeg opdaget virus... Er troj_small.m farlig?
Avatar billede fromsej Praktikant
28. februar 2003 - 20:14 #17
Avatar billede serverservice Praktikant
28. februar 2003 - 22:37 #18
prøv at køre antitrojan.
http://www.anti-trojan.net/en/

Og så skal du nok Reapair dit system hvis noget ikke funker
Avatar billede armgas Nybegynder
28. februar 2003 - 23:53 #19
hvis det viser sig at det ikke var den virus som gjorde det så prøv at lege med driverne.

havde en ven hvis maskine frøs efter 10 sek eller 20 min når der kørte noget som brugte directx. mest af alt lignede det et varmeproblem men en nye detonator driver fik problemet til at forsvinde