Avatar billede little_john Nybegynder
04. marts 2003 - 00:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilket grafikkort med tv-out?

Jeg skal til at bygge en multimedia-box under Linux, og skal bruge et kort med TV-out, helst S-Vhs. Det skal bruges sammen med et Widescreen tv - og jeg vil jo gerne ha et rigtigt nice setup.

Spørgsmålet er, hvilket skal jeg vælge? Husk det bliver et linux system. Det er vigtigt for mig, at jeg bl.a. kan se film og DVD - og kan udnytte widescreen'en, uden at billedet bliver strukket - og uden sorte kanter.

På sigt bliver maskinen nok udvidet med et tv-kort - eller skal jeg allerede nu overveje et grafikkort med onboard tuner?

Pris er naturligvis også en faktor.

Jeg har kigget lidt på GeForce kort i forskellige afskygninger - men der er jo så meget at man ikke helt ved hvad man skal vælge. Håber Eksperterne kan hjælpe

Jeg leder efter seriøse svar - helst fra folk som har eksperimenteret med kortene selv, eller kender nogen der har - igen, husk det er linux vi snakker om.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
04. marts 2003 - 02:48 #1
jeg har mig et geforce4 440mx kort med tv-out... og et samsung 28" widescreen...

dette fungerer fint med driverne fra nvidia... (http://www.nvidia.com - dog har jeg installeret mine med debians apt-get)

angående widescreen, så har de fleste widescreen-fjernsyn zoomfunktioner til den slags... tv-out-fætteren sender jo signalet i 4:3-format og ikke i 16:9 og det er derfor op til dig fjernsyn at ordne det sidste...

jeg bruger mplayer som afspiller...(http://www.mplayerhq.hu)
Avatar billede little_john Nybegynder
16. april 2003 - 15:28 #2
Må vist hellere få lukket engang ...