Avatar billede hhjensen Nybegynder
04. marts 2003 - 23:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Assertiv tilgang

Nogle der kan finde en definition på assertiv? At have en assertiv tilgang til noget eller nogen?
Der står ikke noget i fremmedordbogen eller nudansk.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
04. marts 2003 - 23:28 #2
Hmm. det ser fint ud.
Grunden til at min egen googlesøgning ikke gav noget konkret var at jeg havde "glemt" at skrive tilgang også. Smart!

Er der nogle der kan slå ordet op et sted? Altså finde en helt konkret definition på ordet.
Avatar billede becko Nybegynder
05. marts 2003 - 09:41 #3
Inclined to bold or confident assertion; aggressively self-assured.
Via www.atomica.com verdens bedste opslagsværk. 8)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
05. marts 2003 - 21:26 #4
Tak.
Skal bruge det til en jobansøgning, så jeg håber at det er nogle brugbare definitioner!
Avatar billede claesriis Nybegynder
15. november 2007 - 06:43 #5
Et af mine indlæg på et debat forum blev beskrevet som et skoleeksempel på assertiv adfærd. Jeg blev nysgerrig og fandt nok den bedste definition her:

www.hum.aau.dk/~sushald/interpersonel%20kommunikation/forelaesn2_traening_assertion.ppt

Jeg blev klogere, Håber også du kan bruge det.

Claes.
Avatar billede claesriis Nybegynder
15. november 2007 - 06:46 #6
Undskyld - lagde ikke liiiige mærke til datoen - (mit første indlæg *S*) var mere fokuseret på emnet og spørgsmålet, som jeg finder yderst interesant.

Claes.