Avatar billede phpnewbie Nybegynder
15. marts 2003 - 10:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XFree 4.3.0 Radeon med OpenGL

Vi sidder et par gutter til LAN og prøver at få et Radeon til at virke..

det gik også fint, i X.. men vi vil altså spille lidt quake 3 og lignende sager, og til det mangler vi noget opengl support..

Nogen der kan hjælpe med det ? det ville være sygt lækkert.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. marts 2003 - 14:28 #1
http://mirror.ati.com/support/driver.html, ud fra det jeg google mig, til så skal du installere disse driver.

REF: http://www.southwest.lug.org.uk/print.php?sid=85
Avatar billede maro Nybegynder
25. maj 2003 - 15:33 #2
Jeg har endnu ikke hørt om nogen der har fået 3D acceleration på deres Radeon 9xxx under Linux.  Derimod har jeg hørt om 4 som aldrig fik det til at fungere.  Som dalbjerg linker til, udvikler ATI kun én driver som RPM binary, hvilket efter min opfattelse viser at de endnu ikke er ansvarlige nok til at være den førende producent indenfor chipsets til grafikkort.  nVIDIA udgør et godt eksempel for hvordan man bør udvikle lukkede drivere til åbne styresystemer.
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
25. maj 2003 - 18:50 #3
maro, jeg har fixet det for længe siden..
ik så svært hvis man lige sætter sig ned og tænker over hvordan man selv ville lave det.. og så sætter sig ind i hvordan det faktisk er lavet :)

respekt til nvidia for deres simple fremgangsmåde, men det ville ATI ik være med til.. de bruger nok længere tid på kortene end på driverne ;)
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
25. maj 2003 - 18:50 #4
kan lige så godt  lukke så .. sorry for taking up your time