Avatar billede shotput Nybegynder
20. marts 2003 - 20:04 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Stort prob. med windows

hejsa håber i kan hjælpe mig

jeg skulle instalere win 2000 pro på en pc som havde win NT
jeg sætter cdrommen i cd-rom drevet og rebooter den kunne ikke starte op.... så åbner jeg min win2000 fra windows og den spørger om jeg vil opgradre fra Nt til 2000 .. jeg klikker ja og den går i gang med at instalere/formatere osv.  så kommer alle problemerne:

så lavede den en fejl som kom op på skærmen og jeg skulle reboote (kan desvæære ikke huske den) den blev ved med at komme så satte jeg min win 2000 cd rom i og formatede og lagde 2000 ind igen så var der noget i vejen med en boot.ini fil så win ikke kunne starte.. så kom win2.. ind igen men nu var der en hel masse partitioiner som var dukket op... lige som om at harddisken var delt op i 5 drev. jeg fik dem slettet op oprette til 2 (dette gør den hele tiden)

så prøvede jeg at instalere win98 (for at se om det sku virke) det gjorde det heller ikke  så var det et nsfs (eller noget system) som den ikke kunne kørre med. efter en reboot prøver jge igen... så siger den at der ikke er nok diskplads.
står ude i dos. og ind på cd-rom drevet og skriver install/setup så siger den at der ikke er nok diskplads.. så går jeg ind i fdisk... for at se om det virker.... meeen gør det self. ikke... man kan skrive fdisk så starter pogrammet op... og man kan klikke på opret par. og de andre menuer hvis man klikker 1/2/3  kan man ikke se andet end tryk esc for at vende tilbage " hvis man gør det fryser den"

da jeg var inde i cmos og rode... fik jeg den itl at boot op på min 98 cd den begyndte at formate og det tog sin tid!!!  da den var færdig kunne jeg vælge imellem 2 ting  Formatere eller Afslut instalation....  neden uder stod der tryk enter for at fortsætte ... well men kunne man ikke kunne kun vælge de 2 punkter..

så opgav jeg og slukkede lortet :D

håber at der er nogle af jer som kan hitte ud af problemet :D og har gidet at læse denne lage stil *gg*
Avatar billede double-g Juniormester
20. marts 2003 - 20:29 #1
Det kunne sagtens være en fejl ved dine RAM. Det giver den slags problemer.
Hvis du har flere RAM blokke, så prøv at tage dem ud skiftevis, ellers prøv at låne en
Avatar billede random_act Nybegynder
20. marts 2003 - 20:32 #2
Hvis du ikke har noget der skal gemmes så gør følgende.

1. brug dette program til at slette alle partitioner. http://home.attbi.com/%7Estevenshultz/delpart.exe

2. kør fdisk /mbr

3. boot på din win2k skive

4. installere windows 2000

--------------------------------------

Hvis nummer 3 ikke kan lade sig gøre så boot op på win98 skiven til dos og kør fdisk og lav de partitioner som du ønsker. Gå der efter over på win2k skiven og kør cdrom:\i386\winnt.exe.
Avatar billede shotput Nybegynder
20. marts 2003 - 23:10 #3
tror du den kommer til at funge hvis de partitioner kommer op at kørre??

en anden ting
jeg kan ik få formateret d: drevet... det er en HD.... ik et cd rom drev.
Avatar billede drakir Nybegynder
20. marts 2003 - 23:32 #4
Du kan også bare boote på din win2k skive, når du så når dertil hvor du skal vælge hvilken partition du vil installere på kan du slette disse ved at trykke på 'L' tror jeg det er (det står på skærmen). Herefter kan du enten bare sætte den til at installere på den ledige plads (den vil så automatisk oprette en partition), eller oprette partitionerne som du selv vil have dem ved at trykke på 'O'
Avatar billede random_act Nybegynder
21. marts 2003 - 11:41 #5
D: var det ikke en NTFS partition?? Hvis det er skal du ind i en NT for at kunne formatere den.
Gør hvad jeg skrev og problemet bliver løst.
Avatar billede drakir Nybegynder
21. marts 2003 - 14:51 #6
Du kan desuden altid formatere en partition (evt. dit d: drev) når du har installeret 2000, bare gå ind under "denne computer" højreklik på drevet og vælg formater...

For at oprette/slette partitioner fra windows 2000 kan du højreklikke på denne computer, vælge administrer/manage, og så gå ind under diskhåndtering. Her kan du også ændre på drevbogst. osv.
Avatar billede shotput Nybegynder
31. marts 2003 - 22:31 #7
hejsa
ja nu har jeg langt om længe fået 98 ind på pcen... ldet pogram du gav mig var nice nok,,....

men nu har jeg bare fået et andet problem.... jeg kan ikke komme ind at oprette en paratition på den nye HD (harddisk regner jeg med det er) det er llige som om at den er blevet slettet efter ejg har fået lavet det med de paratitioner..... har du/i et pogram som kan gå ind at finde det???

har prøvet i fdisk... og når man så skal ind at oprette en ny para.. så står der ikke noget...

håber i kna hjælp mig !!!
Avatar billede random_act Nybegynder
01. april 2003 - 00:23 #8
Partion magic 5.0 fra download.com
http://download.com.com/redir?pid=10171990&merid=85837&mfgid=85837&edId=3&siteId=4&oId=3002-20-10171990&ontId=20&ltype=dl_dlnow&lop=link&destUrl=http%3A%2F%2Fwww.paragon.ru%2Fdownload%2Fpm5_demo.exe

Den kan alt hvis det havde været en fuld version. Den give lidt overblik over dine partioner, men jeg mener ikke de vilde funktioner er med i demoen.