Avatar billede argememnon Nybegynder
01. april 2003 - 14:43 Der er 12 kommentarer

Direct X, simcity 4 og sis650

Hej
Jeg har købt simcity 4. Der er imidlertid det problem at simcity 4 og mit grafikkort ikke kan sammen. Jeg har downloadet patchen der skulle ordne det problem. Men Nej. Jeg har også slået min virusscanner fra men nej. Jeg tror en del af problemet hænger sammen med sis 650 og directX at gøre. Men er der nogen der har erfaringer med dette problem?
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. april 2003 - 14:55 #1
Hvad er fejlen præcist ?
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 15:25 #2
Har du OnBoard grafikkort?
Avatar billede argememnon Nybegynder
01. april 2003 - 15:45 #3
Fejlen består i at simcity 4 ikke vil starte op. Hvis jeg går ind og fjerner grafikdelen i direct x vil spillet gerne starte, selvfølgelig uden grafik.
Jeg har Onboard grafikkort med shared-memory
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 15:48 #4
Du har vel installeret div. drivere til bundkortet, og testet DirectX i systemoplysninger?
Avatar billede argememnon Nybegynder
01. april 2003 - 16:10 #5
Jep jeg har installeret driverne. Jeg har lavet nogle test, men hvad mener du med systemoplysninger?
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 16:24 #6
Isystemoplysninger kan du teste DirectX
Avatar billede argememnon Nybegynder
01. april 2003 - 17:19 #7
Hvor kan jeg finde "systemoplysninger"?
Avatar billede peet-49 Novice
01. april 2003 - 18:28 #8
Start-programmer-tilbehør-systemværktøjer.
Avatar billede argememnon Nybegynder
01. april 2003 - 21:12 #9
Nå jeg har kørt dxdiag. Der er ingen fejl i forhold til de test der bliver udført. Men når jeg sætter hardwareaccelerationen ned virker simcity 4 men bare ikke med grafik. Kun lyddelen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. april 2003 - 10:31 #10
Nu snakker du om en patch...
har du prøvet at opdatere driveren til dit grafikkort ?

Ellers ville dette måske være klogt ?
Avatar billede argememnon Nybegynder
07. april 2003 - 12:35 #11
Jep de er opdateret
Avatar billede thundersnail Nybegynder
22. juni 2003 - 02:26 #12
Jeg har næsten samme problem, men jeg har et ti4200. Jeg er næsten sikker på et det er et problem med dx9. En af mine venner har et gf3 ti500 og har samme problem. Men et radion klare det fint.

ps. Jeg har brugt 5 forskelige drivere.