Avatar billede frantzen Nybegynder
03. april 2003 - 17:39 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

install af XP

Jeg kører lige nu win2000, og vil gerne installerer XP, Så jeg har haft lånt en CD med xp på, og kopieret xp ned på min HDD, når jeg så trykker på instal filen, begynder den at installerer XP, Når det er færdig (ca 4min ud af 51 min som den viser)skriver den at den skal genstarte for at instalerer færdig, når computeren genstarter kommer den op med winXP loggot og kommer ikke viderer, har prøvet at lade den stå i lidt over 4 timer uden held, hvad er der galt???
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 17:40 #1
Men lige nu spørger du om ulovligheder, da det er en du har lånt, og er altså ikke din egen dvs. du ikke har licens til den.

sååå luk spørgsmålet igen
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 17:42 #2
Prøv at skifte evt. grafikkort eller andre hardware dele i din PC.... Det ka godt være det vil hjælpe!!
Avatar billede illads Nybegynder
03. april 2003 - 17:42 #3
du kan ikke gøre det på den måde, du kan brænde det over på en cd. så burge det virke...
Avatar billede frantzen Nybegynder
03. april 2003 - 17:43 #4
har jeg ikke mulighed for Krazz
Avatar billede frantzen Nybegynder
03. april 2003 - 17:44 #5
er det den eneste mulighed at brænde
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 17:44 #6
Så formattere din pc, og installere forfra!!
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. april 2003 - 17:45 #7
kenp har ret, spørgsmålet er altså ikke lovligt!
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 17:46 #8
jeg har anmeldt bruger Franzen
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 17:46 #9
svanser!!
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 17:48 #10
Det er fuldstændig ligegyldigt om jeg er bøsse eller ej (hvilket jeg ikke er)

SPØRGSMÅLET er ulovligt, prøv at læse reglerne igen.
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 17:52 #11
og krazz smid lige det point tilbage til Frantzen
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. april 2003 - 17:55 #12
kenp>> Husker jeg forkert, eller kan krazz også anmeldes hvis han ikke levere pointene tilbage?
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 17:56 #13
Luk nu røven i to !!! Prøv dog istedet at hjælpe herinde!!! Det er sku da heller ik ulovligt!!
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 17:56 #14
Krazz kan også meldes, hvis han ikke aflevere point tilbage, da man pr. konsekvens ikke kan få point for et ulovligt spørgsmål.
Avatar billede popsy Novice
03. april 2003 - 17:56 #15
LOL, han kan da anmeldes for Kommentar: krazz 03/04-2003 17:46:56
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 17:57 #16
hvis jeg vidste hvordan jeg skulle aflever tilbage havde jeg gjordt det!!
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. april 2003 - 17:58 #17
Opret et spørgsmål på det aktuelle antal point og skriv hvorfor du levere dem tilbage.
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 17:59 #18
Jeg vil da først have a  vide hvorfor jeg skal aflevere pointene tilbage, jeg ka da ik se at det er ulovligt!
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 17:59 #19
krazz du opretter et spørgsmål med titlen Point til Frantzen og læg så en henvisning til dette spørgsmål.

dernæst lægger du også en henvisning i dette spørgsmål (til der hvor point bliver givet tilbage)

popsy -> det blev han også
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 18:01 #20
Krazz -> han skriver det ikke er hans XP cd-rom han har brugt, det skriver han direkte.

Så har han ikke en licens! hvis han har en licens kan han få tilsendt en fra Microsoft, uden problemer.

Ergo det har han ikke gjort, således er det ulovlig kopi han bruger.
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 18:03 #21
Hvis han nu bare vil prøve om han kan bruge den andens cd, for at se om det er hans egen der er et problem!!!
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 18:03 #22
Det ka da vel ik være ulovligt! hvis man sletter det med det samme igen!!
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 18:04 #23
Har i anmeldt dem begge to?
Der er vist nogen der ikke har læst på reglerne inden de startede op.
Avatar billede henrik27 Nybegynder
03. april 2003 - 18:05 #24
Man har da sikkert ret til at bruge xp ... i de 30 prøvedage, hvad er ellere  grunden til at det er lavet sådan...

Mvh. Henrik
Avatar billede lrd Nybegynder
03. april 2003 - 18:06 #25
sikke en børnehave
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 18:06 #26
ja, det ku da også være det!!! Dem der vil til at anmelde, glemmer hvis at tænke det hele igennem inden de handler!! Ups
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 18:08 #27
Krazz>>Dig der er anmeldt, skal åbenbart have et kursus i hvordan man taler herinde, de ord og vendinger du benytter hverken kan eller skal vi finde os i.
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 18:08 #28
fromsej -> jeg har forsøgt at anmelde begge 2 så må vi se hvad coadmin gør.

krazz -> læs hvad han skriver engang til, jo det er ulovligt selv om du sletter det igen, tror du jeg slipper for straf hvis jeg stjæler en bil, ved at aflevere den tilbage igen?
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 18:09 #29
Det kommer da an på om du har spurgt først, i ka da ik vide om de har snakket med MS..
Avatar billede henrik27 Nybegynder
03. april 2003 - 18:10 #30
kenp> hvis du aflevere bilen ige har du jo kiún lånt den ha ha ha .... går det lidt for stærkt...

Mvh. Henrik :-)
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 18:12 #31
henrik27 -> selv om du stiller bilen tilbage er stadigvæk tyveri hvis du ikke har fået tilladelse til det. (brugstyveri - hvem var det som det gik lidt for hurtigt for)
Krazz - Glem det det hjælper dig ikke
Avatar billede henrik27 Nybegynder
03. april 2003 - 18:12 #32
vildt der var vist lidt små fejl, håber det kunne tydes ellers er "ige" = igen og "kiún" = kun

Mvh. Henrik :-)
Avatar billede krazz Nybegynder
03. april 2003 - 18:14 #33
Jaja, si hva i vil, sys stadig det er lidt lamt... Når i ik ved hvordan det går til, istedet for at hjælpe! Men nok om det, nu gidder jeg i hvert fald ik bruge mere tid på det her pjat!
Avatar billede fromsej Praktikant
03. april 2003 - 18:15 #34
Det er vist på tide med et grundkursus i reglerne herinde.
Der er åbenbart flere, hvor det kniber med forståelsen.
Du må ikke hjælpe med at installere en kopi af et copyrighted styresystem, hvis han havde spurgt MS havde svaret været nej, ikke uden en licens.
Sprogbrug og omgangstone bedes holdes på et sobert plan, dumsmarte bemærkninger alá 03/04-2003 18:10:27, er der ikke brug for.
Avatar billede henrik27 Nybegynder
03. april 2003 - 18:17 #35
fromsej> dumsmarte bemærkninger er der ikke brug for, hvad skal din så til for, dine regler gælder måske kun for os andre..

Mvh. Henrik
Avatar billede popsy Novice
03. april 2003 - 18:19 #36
Hehehe, endnu engang tilbage til sandkassen. :)
Avatar billede lrd Nybegynder
03. april 2003 - 18:52 #37
pas nu på blodtrykket venner
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. april 2003 - 20:27 #38
Har man ikke en Licens til XP må det ikke installeres på ens PC - uanset om der er en aktiveringsperiode på 30 dage (bliver fejlagtigt refareret til som en prøvetid, hvilket det ikke er:)

Summa Summarum:

Lånt XP cd-rom = man her ingen licens til at installere og bruge XP.
Købt XP cd-rom = Man har EEN licens til at installere og bruge på EEN pc.

(dette var til dem der ikke aner en disse om hvad man må og ikke må: henrik27 + krazz + frantzen)
Avatar billede henrik27 Nybegynder
03. april 2003 - 20:44 #39
john_stigers>
Lånt XP cd-rom = man her ingen licens til at installere og bruge XP.

Hvis nu den man har lånt XP af har afinstaleret sin version, mens den bliver prøvet på den anden maskine, så må man vel godt... der hvor det kan blive et problem er vel når han siger han har lagt en kopi på sin HD... :-)

Mvh. henrik
Avatar billede kenp Novice
03. april 2003 - 22:42 #40
Henrik27 -> man kan vel sige at problemet er at han lige frem skiver at han har lånt den og lagt den på sin harddisk :-) så jo du har ret.

Men nej man må faktisk ikke låne en XP af en anden og indstallere den hos sig selv, m.m. at man har en licens selv.
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. april 2003 - 09:43 #41
Spørgsmålet er ulovligt da han ikke har en licens til det produkt han vil havde installeret. Det er ikke tilladt at spørge efter hjælp til den slaks på eksperten.

krazz og frantzen>> Læs lige reglerne helt igennem hviket i tydeligvis ikke har gjort. Se dem her http://www.eksperten.dk/regler.phtml og bemærk specielt regel 2.1.7 og 2.1.16.

krazz>> Da spørgsmålet er ulovligt så skal du oprette et nyt spørsmål med point tilbage til frantzen.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. april 2003 - 10:38 #42
krazz>> Bliver det til noget? Du skal oprette et spørgsmål med de 60 point tilbage til frantzen.
Avatar billede fcs Novice
15. april 2003 - 11:14 #43
Krazz>> Du har nu haft rigeligt tid til at levere pointene tilbage. Sker der ikke noget indenfor 48 timer deaktiveres din bruger.

FCS/Coadmin