Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. april 2003 - 01:28 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

dum dum kugle??

nogen der kan finde et billede af en dum dum kugle?

på forhånd tak Mr bob
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. april 2003 - 01:37 #2
uhha 3 stk. de er godt nok mange  ;-)
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
13. april 2003 - 01:43 #3
dum dum kugle ? hvis du mener én til et våben, ser den nok ikke ret anderledes ud end en normal ! så søg da selv på googles billedside efter "pistol bullet" :)
Avatar billede jefa Nybegynder
13. april 2003 - 10:58 #4
Det er ikke helt rigtigt at søge på dumdum for jeg mener det hedder hollowpoint bullet på engelsk, se her http://images.google.com/images?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&q=hollowpoint+bullet
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2003 - 12:49 #5
Begrebet Dum Dum, dækker over ammunition, der et fabrukeret eller modificeret til at expandere ved kontakt med væv. Der findes mange forskellige betegnelser på komercielt jagtammunition f.eks. hollowpoint, soft tiped, softpoint, semijacted, Scouthead, osv osv osv.
Ofte betegner Dum Dum almindelig fuldkappet militær ammunition, der er blevet filet fladt af soldaterne selv
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. april 2003 - 13:28 #6
takker