Avatar billede skyum Nybegynder
14. april 2003 - 16:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nethandel-butikker undergraver tilliden….

Jeg bestilte via internettet en ny bærbar computer hos Cyber City. Den kom med posten 2 dage senere. Men efter at have åbnet forsendelsen kunne jeg straks konstatere, at der var tale om computer, der havde været i brug før. Æsken var klistret til med tape og så ud som om den havde været jorden rundt. Tape på hjørnerne af æsken og æsken var tillige også gået fra hinanden i kanterne. Computerens skærm var forsynet med mange fedtede fingre.

Det kan man simpelt hen ikke tillades sig. At sælge brugte vare som nye.
Et godt råd er derfor – undgå at handle i de butikker der skilter med returret.
Du har selvfølgelig altid returret, når du handler på nettet, jeg har handlet der for sidste gang.

Som forbruger må det være et krav, at man modtager nye uåbnede varer, når man handler på nettet og så må butikken sælge varen til nedsat pris, såfremt de har varer, der allerede er åbnet.
Avatar billede skyum Nybegynder
14. april 2003 - 16:55 #1
Det skal naturligvis være Computer City - beklager
Avatar billede lrd Nybegynder
14. april 2003 - 16:57 #2
hvad er spørgsmålet
Avatar billede popsy Novice
14. april 2003 - 16:57 #3
Hørt!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2003 - 17:17 #4
Købt pr postorder? Så har du ubetinget returret, som du bør
benytte dig af for at lære forretningen at gøre det ordentligt.
Avatar billede amd Nybegynder
14. april 2003 - 18:34 #5
Puuh... hvis det var mig, så havde de godt nok fået problemer...!!! Det skal du sq ik finde dig i
Avatar billede nstenberg Nybegynder
14. april 2003 - 20:06 #6
Hmm..

1) Hvis der er tale om en brugtvarer du har købt som ny, skal du selvfølgelig reklamere og hæve handlen, hvis det er det du ønsker. Sælger betaler retur-omkostningerne.

2) Hvis den nævnte butik har tilbudt varen som "ny" men har leveret en brugtvarer, og du har betale over 500,- for computeren, kan du evt. sende en klage til Forbrugerrådet.

Husk at du som forbruger, har 2 års reklamationsret overfor mangler ved købsgenstanden. Inden for det første ½ år, er det sælger der skal bevise sin uskyld - derefter er det dig.

/ nikolaj
Avatar billede skyum Nybegynder
14. april 2003 - 21:05 #7
Den er returneret og forretningen påstår de ikke har flere. Der stod godt nok en i salgsafd.
Det er ikke et spørgsmål, blot en advarsel om at holde sig fra den butik. Når man står der og venter på at det bliver ens tur, kan man se hvor meget de modtager retur. Disse varer sælges så igen på samme måde. Det er under al kritik. Det er min opfattelse, at det undergraver nethandel. Merlin gør desværre det samme. Udleverer brugt for nyt. Det der er problemet er, at det måske er en af jer, der nu modtager den pc jeg har afleveret. Men så kan I kende den på den ramponerede æske.
Er der andre der har dårlige erfaringer med butikken eller nethandel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2003 - 21:14 #8
Du har leveret den tilbage . flot arbejde!

De lærer det jo nok en dag.
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juni 2003 - 23:10 #9
Få afsluttet eller giv lige feedback!
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 03:06 #10
Du bør nok give noget feedback, eller få lukket spørgsmålet igen :)
Avatar billede skyum Nybegynder
14. juni 2003 - 21:33 #11
orienteringen lukkes
Avatar billede skyum Nybegynder
14. juni 2003 - 21:48 #12
lukket