Avatar billede mudgi5 Nybegynder
19. april 2003 - 00:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Virus, kan ik findes/slettes

Hejsa,

Jeg har på mystisk vis fået en pisse irriterende virus der hele tiden starter popups på min pc, når jeg spiller starter den opoups så jeg ryger ud af spillet, når jeg har været væk en time eller 2, har den åbnet mellem 20 og 50 popups..? Jeg har 3 forskellige popup killers kørende... plus jeg har scannet min PC for viruser med både Norton og McAfee! Hvad er det der gør det? Jeg har været inde i min windows mappe for manuelt at finde nogle skumle filer.. der ligger 2 filer som hedder "twunk_16" og "twunk_32", jeg har prøvet at slette disse 2, og tømme papirkurven derefter, men 3-4 sekunder efter jeg har gjort det, så kommer de tilbage. Kan disse 2 filer være grunden til disse pop-ups? I så fald, hvordan sletter jeg dem?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
19. april 2003 - 00:13 #1
kører du Kazaa?? Den har det med at ligge MASSER af ad- og spy-ware ind...

Har du prøvet med ad-aware?? Det tror jeg vil hjælpe dig...
Avatar billede schubert1 Nybegynder
19. april 2003 - 00:16 #2
Det du har er ikke virusser... Det er små programmer som lægger sig ind på din computer uden den giver dig besked. Programmerne kommer fra gratisprogrammer som du sikkert har downloaded.
Måden du kan fjerne dem på er ved at downloade et program eks. AdAware som du kan finde her.
http://www.dr.dk/videnskab/downloads/programmer.asp , hvor du også kan finde flere vedligeholdelses programmer...

MVH
Christian.
Avatar billede bredker Nybegynder
19. april 2003 - 00:16 #3
prøv at slætte cocies og midlertidige filer i din IE
Avatar billede schubert1 Nybegynder
19. april 2003 - 00:16 #4
ups det var jo et svar... =)
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 00:22 #5
ad-aware @ google
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 00:23 #6
Især Ad-aware 6.0 spiller max! det fjerner alle cookies som ikke bruges til noget fornuftigt og en masse reg. filer som bare ligger og sløver computeren og kan sikkert også hjælpe dig! Det kan også hentes fra http://www.dr.dk/videnskab/downloads/programmer.asp som Schubert skrev  ;)
Avatar billede schubert1 Nybegynder
19. april 2003 - 00:26 #7
Der er lige en ting som du skal vide...
Jeg ødelagde mit windows pga. adaware!
Jeg var så godtroende og slettede alt hvad den fandt (selvom den sagde at det var "farlige" filer) Det resulterede i at jeg slettede nogle filer som var med til at køre windows!!!
Så det var så historien om drengen der måtte ud og investere i en ny harddisk =)
Avatar billede schubert1 Nybegynder
19. april 2003 - 00:27 #8
ups... selvom den sagde at det IKKE var "farilge" filer!!! Mand hvor er jeg træt!!! :P
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. april 2003 - 08:08 #9
Jeg tror det var en god idé om du kiggede lidt rundt på http://www.spywarefri.dk
schubert1> Du kan ikke ødelægge din windows pga ad-aware. Du kan ødelægge funktionen af din windows pga af al den spyware du har fået på din puter og som du så forsøger at fjerne på en forkert måde.
Jeg ville downloade spybot som du også finder på Spywarefri under Værktøjer. Den er pt lidt mere effektiv end Ad-Aware. Desuden ville jeg indstallere Spywareblaster som du finder samme sted. Spybot kan fjerne spyware som er blevet indstalleret på din computer. SpywareBlaster supplerer godt. Den sørger for at spyware ikke downloades til pc. Da de ikke bruger samme database ville jeg benytte mig af dem begge. Fylder ikke meget. Desuden ville jeg bruge StartupMonitor som du også finder under Værktøjer hos Spywarefri.dk. StartupMonitor fylder bare 60kb og sørger for at der ikke kan lægges noget i startopfasen uden at du får det at vide, altså ingen hemmelige ting uden at du skal sige ja til det.
Håber det kan hjælpe dig på vej. Disse popups kan være svære, så chanchen for at du skal igang med HiJackThis er der. Det er et andet program som vi kan vende tilbage til hvis det andet ikke lykkes. Husk at når du fjernes spywaren fra visse programmer f.eks. KaZaa så kan det ikke køre. Men hvorfor bruge KaZaa med spyware, når der findes fildelingsprogrammer uden. Hvis du vil have Kazaa må du regne med den slags.
Avatar billede torben.s Nybegynder
19. april 2003 - 08:19 #10
du kan også bruge add-aware den bliver opdateret tit. http://www.lavasoft.de/support/download/
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. april 2003 - 08:32 #11
torben.s> Ad-aware er da også god (bruger den selv), men Spybot som også er gratis har faktisk overhalet Ad-aware. Hvis du vil bruge ad-aware, så var det måske en god idé at hente den fra Spywarefri.dk for der ligger en god dansk installations- og brugerguide udarbejdet af aovergaard som er en af de "stærke" her på Eksperten.
Du kunne evt. starte med at scanne for spyware online. Det gør du her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm