Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:31 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Log Internet

Hej eksperter.

Jeg har engang rodet med at kunne logge hvilke sider brugerne af en w2 server domæne besøgte et eller andet sted i forbindelse med Active Directory, men spørg lige om jeg kan huske hvordan :)

Ved nogle her hvordan det gøres ?

Og nej jeg henter ikke noget andet program, for jeg ved det kan lade sig gøre med w2k server, kan bare ikke huske hvordan :(
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2003 - 10:34 #1
Prøv at kikke i din event viewer. Hvis du har installeret IIS skulle der være en log i event vieweren der kan fortælle dig det du har brug for. Du kan også gemme loggen som fil og så bruge et andet program til logfils analyse, f.eks. Webtrends fra www.webtrends.com
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:43 #2
Ja den logger indkommende ikke udgående for hver enkelte bruger
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:43 #3
Som jeg skrev, skal jeg ikke have noget ekstra program, for jeg ved det kan lade sig gøre med AD
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. april 2003 - 11:20 #4
Det er jeg sikker på at du kan sætte den til at logge også
Avatar billede baxx65 Nybegynder
29. april 2003 - 13:28 #5
For at kunne logge udgående internetforbindelser, må du jo tilbyde internetadgang via en service i dit domæne.

Du kunne evt. bruge en proxyserver, den logger alt udgående trafik, men den har jo ikke noget med w2k at gøre.

Nyt i w2k er den indbyggede NAT-server i Routing and Remote Access, den har en logfunktion, om den er lige så oplysende some proxyserverens, skal jeg lade være usagt, men det er måske en nærmere undersøgelse værd?
Avatar billede sworld Nybegynder
30. april 2003 - 13:50 #6
Jeg skal ikke tilbyde noget, det kan lade sig gøre, jeg har prøvet det før, og vi havde det også på skolen, dengang for mange år siden *GGG*

nå men pyt jeg lukker