Avatar billede nettet Nybegynder
22. november 2000 - 16:23 Der er 2 kommentarer

Overskuelig præsentation af felt fra accessdb

Jeg har en accessdb, hvortil jeg har udarbejdet et asp-script, således søgninger i db´en kan foretages.

Mit problem er nu, at et af felterne i Access db´en er et notat-felt, hvori der indgår flere linier. I db´en ser indholdet i feltet f.eks. således ud, hvilket er overskueligt:

1  jens, hansen  Dette er en test      5 kr
                  for at se om det er
                  muligt.....
2  per, nielsen  Endnu engang en test  6 kr
                  for at se

Mit problem er nu at mit nuværende asp-script præsenterer ovenstående felt rs(Indhold) således:

1  jens, hansen  Dette er en test
for at se om det er muligt..... 5 kr.

2  per, nielsen  Endnu engang en test
for at se 6 kr

Hvordan skal mit asp-script ændres for at præsenterer resultatet som i accessdb´en. Feltet hedder indhold

Mit script er som følgende:

<% Response.Buffer = true %>
<html>
<head>
<title>Resultat af søgning</title>
</head>
<body BGCOLOR=\"#E9E5D8\" TEXT=\"#E6E8FA\" VLINK=\"#FCCF03\" LINK=\"#FCCF03\" ALINK=\"#06438A\" leftmargin=\"130\">

<p align=\"left\">

<font size=3 color=\"#000000\"><p align=\"right\">
<br></p>

<%

strID = Request(\"ID\")
Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSQL = \"SELECT * FROM afond WHERE ID=\" & strID & \";\"

strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"test.mdb\")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Response.Write \"<tr><th><b><font size=6><p></p><p>A nr.:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"af\") & \"</font></p></b></font><br><br\"

Response.Write \"<tr><th><b>Ar:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"arbet\") & \"</font><br><br>\"

if len(RS(\"fodt\")) > 0 then
Response.Write \"<tr><th><b>Stiftet:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"fodt\") & \"</font><br><br>\"
end if

if len(RS(\"dod\")) > 0 then
Response.Write \"<tr><th><b>Nedlagt/død:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"dod\") & \"</font></b><br><br>\"
end if

Response.Write \"<tr><th><b>Sted:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"Sted\") & \"</font></b><br><br>\"

Response.Write \"<tr><th><b>Pakket:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"pakket\") & \"</font></b><br><br>\"

Response.Write \"<tr><th><b>Ind:  </b></th></tr>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"indsig\") & \"</font></b><br><br>\"

if len(RS(\"bem\")) > 0 then
Response.Write \"<tr><th><b>Bemærkninger:  </b></th></tr><br>\"
Response.Write \"<font color=#000000>\" & rs(\"bem\") & \"</font></b><br>\"
end if

Response.Write \"<tr><th><b>Indhold:  </b></th></tr><br>\"
if rs(\"indhold\") <> \"\" then
Response.Write \"<font color=#000000><font size=2>\" & Replace(rs(\"Indhold\"), vbCrLf, \"<br>\") & \"</font><br>\"
end if

End If
rs.Close
Set rs = Nothing
%>
<p style=\"padding-right: 70\">&nbsp;</p>
</body></html>

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. november 2000 - 18:15 #1
Der er du nødt til at dele de tre \"felter\" (altså dele) op i tre fysiske felter i DB\'en. Kun på den måde kan du opstille det i en <table> så det kan se ud som du vil.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. november 2000 - 18:18 #2
Eller måske en anden løsning ville være at indsætte pipes (|) der hvor du vil \"dele\" indholdet. Så kan du Split()\'te  indholdet og smide det i en <tabel> på samme måde.