Avatar billede claus_luchow Nybegynder
06. maj 2003 - 14:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exchange 5.5. Påmindelse if aftale på offentlig / global kalender

Ved oprettelse af ny aftale I offentlig/global kalender, er det ikke muligt at blive påmindet om denne aftale, desuagtet at der i aftalen er anført at påmindelse skal finde sted.

Hvorfor bliver påmindelsen ikke aktiveret ?

NB. Brugeren har "ejer rettigheder" til den offentlige kalender.
Avatar billede mile Juniormester
06. maj 2003 - 14:48 #1
Jeg mener ikke at påmindelser virker i offentlige mapper. Eks. kan man heller ikke tildele en opgave fra offentlige mapper.
Avatar billede mile Juniormester
06. maj 2003 - 14:51 #2
Microsoft skriver således:

SUMMARY
When you compose a new appointment or meeting request in a calendar that is located in a public folder, if you check the option for a reminder, a reminder is not generated. Instead, the following message is displayed:
The reminder for XXX's appointment will not appear because the item is
not in your calendar or tasks folder. Is this OK?
The reminder does not notify you of the meeting or appointment.
MORE INFORMATION
Because public folders are not specific to any one user or profile, there is no one for the reminder to remind. To receive reminders to specific appointments or meetings, use your mailbox calendar to make appointments and schedule meetings.
Avatar billede mile Juniormester
06. maj 2003 - 14:57 #3
Alternativt kan i flytte kalenderen til den pågældendes mailbox, og vedkommende kan give I andre rettigheder til at se i den. Den kan tilføjes til jeres postkasser - under emailkonti - flere indstillinger - avanceret - tilføj yderligere postkasser. Hvis I ønsker at benytte sidstnævnte mulighed, skal I huske at I også skal have korrekturlæsrettighed til vedkommenes mailsbox. Men kun rettigheder til den pågældende alternative kalender, så I eks. ikke kan læse privat post osv.

På den måde vil I i jeres mappeliste kun se:

Mailbox (xxx)
Offentlig kalender
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
06. maj 2003 - 14:59 #4
Hej Mile

Tak for svar, og bud på løsning. Dit svar bekræfter også min mistanke.
Nuvel, jeg lader opgaven være åben et par dage endnu, idet tilfælde at der alligevel er en trylle-løsning. Hvis ikke, så tildeles du points :-)
Venlig hilsen Claus Lüchow
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2003 - 16:20 #5
Du kan roligt tildele mile point, der kommer ingen trylle løsning. Dog skal du vide at du faktisk kan gøre en privat kaldende "offentlig" ved gøre alle brugerne (lettest ved at have disse som medlemmer af en gruppe) til stedfortræder med læserettigneder til kalenderen og ikke andet.
Avatar billede mile Juniormester
07. maj 2003 - 07:52 #6
Ja - i princippet kan I oprette en konto ekstra til formålet. I logger så ind på kontoen og giver rettigheder, som bufferzone beskriver.
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
07. maj 2003 - 08:47 #7
Hej Mile og Bufferzone

Tak for kompetent svar og kommentarer. Jeg godkender svaret og lukker således opgaven :-)
Venlig hilsen Claus Lüchow
Avatar billede mile Juniormester
07. maj 2003 - 08:50 #8
Takker.