Avatar billede -psycho- Nybegynder
08. maj 2003 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Har et datetime ticks problem

Jeg er ved at lave et tidsregistrerings system og har en routine til at finde ud af hvilke dage der er weekend.

Sub Sæt_Weekend()
  Dim weekday As Integer
  Dim Dato As DateTime
  Dim mdr As Integer

  Dato = Dato.Parse("01-" & TDate.Month.ToString & "-" & TDate.Year.ToString)
  weekday = Dato.DayOfWeek

  if weekday = 0 then
    weekend(dato.day) = "Søndag"
    dato = dato.adddays(6)
  else
    While Not weekday = 6
      weekday = weekday + 1
      Dato = Dato.AddDays(1)
    End While
  end if

  mdr = CInt(TDate.Month.ToString) + 1

  While Not Dato.Month = mdr

    weekend(Dato.Day) = "Lørdag"
    Dato = Dato.AddDays(1)
    if not Dato.month = mdr then
      weekend(Dato.Day) = "Søndag"
    end if

    Dato = Dato.AddDays(6)

  End While

End Sub

TDate er en global Datetime som jeg bruger, i den er angivet hvilken måned og år det er jeg vil have vist. Men når man vælger december lige meget med året. så kommer den med denne fejl :

Ticks must be between DateTime.MinValue.Ticks and DateTime.MaxValue.Ticks. Parameter name: ticks

ved denne linie "Dato = Dato.AddDays(6)"
Avatar billede odegaard Nybegynder
08. maj 2003 - 18:42 #1
nu er jeg ikke helt sikker på hvad problemet er, men kan det ikke være noget med at januar er måned nul, og ikke måned nr. 1 osv. Dvs. at december bør refereres til som den 11. måned, eller omvendt (er nu ikke helt sikker på at det er sådan).
Men du har ihvertfald noget hvor du ligger 1 til din måned: mdr = CInt(TDate.Month.ToString) + 1, og er du allerede i december, får du jo januar næste år.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
08. maj 2003 - 19:32 #2
LOL, en fejl jeg har lavet der for hvis måned = 12(December) + 1 giver det jo 13 og det passer jo nok ikk godt sammen med "While Not Dato.Month = mdr" da der jo ikke er 13 måneder :/.

hvorfor fanden havde jeg ikk selv set det :/.

Kan først lave det imorgen så nu må vi se men der er nok en meget stor sandsynlighed for det er det.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
09. maj 2003 - 09:06 #3
Jo det var det...

Har ikk så meget at bruge de point til så hvis du vil have dem er du velkommen..

Bare smid et svar.
Avatar billede odegaard Nybegynder
09. maj 2003 - 12:26 #4
svar :-)
Avatar billede odegaard Nybegynder
09. maj 2003 - 12:26 #5
øh man skal vist også huske at vælge svar ude til venstre.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
09. maj 2003 - 16:48 #6
hehe nok en god ide :D