Avatar billede simcom Nybegynder
09. maj 2003 - 15:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AC adaptor til dj-mixer købt i USA

Da dj-mixere - dj-udstyr generelt - er billigere har jeg købt en i USA. Problemet er nu hvordan jeg skal få strøm til den. Den medfølgende amerikanske AC adaptor har følgende spefikationer: Input: AC 120 V 60 Hz 15W og output: DC 15V 500 mA.
Jeg har en dansk AC adaptor liggende med følgende spefikationer: Input: AC 220 V 50 Hz 16 VA og output: 13 V 700 mA 9 vA. Da strømmen på de to adaptorer næsten er ens tænkte jeg om jeg ikke kunne prøve at bruge den danske - derudover er strømstyrken i den danske mindre, så den ville ihvertfald ikke brænde af. Kan jeg roligt prøve eller skal jeg gå ud og investere i en der svarer til den amerikanske?
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2003 - 16:04 #1
Jeg har før prøvet forskellige adaptorere uden at der sket andet end at enten virkede det, eller også virkede det ikke. Men det er på eget ansvar.
Jeg har kun prøvet med adaptorere med inpu: AC 220V
Avatar billede skaw Nybegynder
09. maj 2003 - 16:24 #2
ac= vekselstrøm  DC= jævnstrøm er du sikker på at dem du har prøvet kører dc
Avatar billede serverservice Praktikant
09. maj 2003 - 19:21 #3
Du skal bare finde en med de samme specfikationer på udgangen=output.
1. Dc 15 V
2. Min. 500 mA.
Du kan også købe en multiadapter i et byggemarked for ca. 100,- Den skal så kunne give 15 V Dc og min. 500 mA. Ok?