Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 14:33 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Gratis styresystem

hvad er der af andre gratis styrsystemer en linux
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 14:35 #1
Ja og nej.

ja fordi:
med jævne mellemrum ligger der en CD med 100% gratis linux på diverse blades forsider.
Og du kan downloade det hele gratis fra nettet (hvis du kan finde det, og kan hitte ud af at sætte det sammen)

nej fordi:
Jeg kar lige betalt ca 1000kr for 7 CD-er med mandrake-linux på, som nybegynder i linux vil jeg gerne have:
  1) en ordentlig manual
  2) programmel der er sammensat så jeg kan stole på at det kan spille sammen på min PC.
  3) lov at støtte alle de mennesker der har investeret tid og kræfter i at lave sådan et stort (og godt) styresystem.

Lånt fra Jakoba
Avatar billede amplificator Nybegynder
12. maj 2003 - 14:35 #2
Alt inden for Unix.. Dermed også *BSD
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 14:36 #3
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. maj 2003 - 14:37 #4
lrd>> "hvad er der af andre gratis styrsystemer en linux "
Avatar billede vladimirr Nybegynder
12. maj 2003 - 14:38 #5
amplificator: jeg tror der er noget du burde sætte dig lidt mere ind i... Unix er ikke gratis...
Men mange unixcloner er gratis at downloade
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 14:38 #6
lrd>
1: har mandarke 8.2 som jeg ehntede fra nettet
2: jeg kan ikke hitte ud af det og har ikke tid til at lære det da jeg læser til 3d max
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 14:39 #7
What doggy?? Synes du har mange kommentare disse dage :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 14:39 #8
hvad forstår du ikke??
Avatar billede amplificator Nybegynder
12. maj 2003 - 14:41 #9
Lrd: Du har jo ikke svaret på det han spørger om. Du har svaret på om Linux er gratis.. Han vil have gratis alternativer.. :)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 14:41 #10
jeg kan sef gå på nettet\skrive osv men fatter ikke mange af tingene som installere programmer osv
Avatar billede mfalck Praktikant
12. maj 2003 - 14:42 #11
der er faktisk mange forskellige:

* der er noget som hedder Freedos (www.freedos.org) som er en videre udvikling af dos.

* Gnu laver deres egen kerne som hedder HURD.

* ReactOS - www.reactos.com er et forsøg på at lave en gratis windows-klon.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 14:42 #12
Ja så mistolkede jeg spørgsmålet. Bukker mig i støvet og siger undskyld for spam så.

Lrd
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 14:43 #13
Du kan jo tage et kig på BeOS, som er et alternativ til Windows. Det kan tilmed installeres direkte under Windows, og startes derfra. Man starter blot systemet som ethvert andet program, hvorefter maskinen genstarter, og booter op i dit nye operativsystem. Så du kan tilmed beholde din WinSovs :)
Avatar billede EIHP Juniormester
12. maj 2003 - 14:44 #14
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 14:46 #15
ved ikke om jeg skal prøve at foresøge mig med reactos.

hadder windows med alle de problemer og har det kun forde der er mange fede programmer\spil til
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 14:51 #16
kan det passe at reactos kun fylder ca 2.5 mb???
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 14:58 #17
eihp> lindows er ikke gratis
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 15:01 #18
Forstår ikke du ikke oprettede dette spørgsmål under styresystemer :-)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
12. maj 2003 - 15:02 #19
lrd> arhg sry
Avatar billede mfalck Praktikant
12. maj 2003 - 15:04 #20
problemet med reactos er vist at det er under udvikling .. det har været igang længe .. men jeg må tilstå at jeg ikke kender til statusen på det.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 20:05 #21
Tak for point