Avatar billede graae Nybegynder
13. maj 2003 - 21:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærm reagerer ikke

Hej! Jeg har købt nyt Intel-bundkort og processor.. Og jeg mener jeg har sat det hele til som det skal være.. Jeg havde lidt problemer med de der små led-stik osv. der skal sættes i bundkortet - men det er vidst som det skal være nu og de sidder som vist i manualen...... Når jeg tænder computeren starter den.. Men så sker der heller ikke mere.. Min skærm reagerer slet ikke og der kommer heller ingen lyde fra computeren.. Jeg kan ikke engang slukke den på knappen eller reset'e.. Jeg har prøvet skærmstikket i både bundkortet (onboard) og grafikkortet.. Men stadig reagerer skærmen ikke.. Hvad kan problemet være?
Avatar billede geforce3 Praktikant
13. maj 2003 - 21:09 #1
Prøv at ressete cmos eller tag grafikkortet ud og i igen... Du kan også prøve at tage det helt ud og så tænde med onboard og slå det fra og slukke og sætte det nye i
Avatar billede amplificator Nybegynder
13. maj 2003 - 21:13 #2
Har for nylig prøvet noget ala det samme med din ældste PC.. Det viste sig at være i IDE kabel der venstre forkert :)

Så tjek lige kablerne igen for en sikkerheds skyld.. Det kan jo være :)
Avatar billede amplificator Nybegynder
13. maj 2003 - 21:13 #3
din = min
Avatar billede graae Nybegynder
13. maj 2003 - 21:15 #4
det har desværre ingen effekt
Avatar billede geforce3 Praktikant
13. maj 2003 - 21:16 #5
Har du allerede prøvet alt det på 5 minutter????
Avatar billede graae Nybegynder
13. maj 2003 - 21:23 #6
Jo bortset fra at resette cmos - for det aner jeg ikk hvordan jeg gør...
Avatar billede geforce3 Praktikant
13. maj 2003 - 21:25 #7
Det står i din manual... Det er en jumper der skal flyttes. Den sidder nok tæt på batteriet og er rød(er den ved mig)... Har du også prøvet at tænde uden grafikkort? Eller tror jeg der er defekt bundkort eller cpu hvis det eneste du har gjort er at skifte det... Og du har vel husket køler;) bare et dumt spørgsmål...
Avatar billede graae Nybegynder
13. maj 2003 - 21:30 #8
Ja den køler der skal sidde på processoren? Har jeg.. Jeg prøver lige at resette den der cmos.. Og så skiller jeg nok lortet ad og samler det igen hmm...
Avatar billede scb Praktikant
13. maj 2003 - 21:30 #9
Tag alt fra på nær cpu og ram, og kør på onboard grafikkortet.
Hvis den så starter op, tilføjer du en ting af gangen (HD, CD, osv)
På den måde finder du ud af hvad det er der forhindre at den kommer igang.
-SCB
Avatar billede graae Nybegynder
14. maj 2003 - 14:03 #10
Arj mayyn havde glemt at sætte sådan et 12 volt's-stik eller sådan til bundkortet.. Damn hehe.......
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. maj 2003 - 14:07 #11
hæhæ;o) og så får scb bare alle pointene, ok..