Avatar billede deseinar Praktikant
15. maj 2003 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har en dns der hoster ca 700 websider og skal (WIN200)...(Haster)

Da vi lige har fået en ny og hurtigere linie og server så skal jeg i DNS ændre ALLE host ip adr. og så vidt jeg kan se er det kun muligt i DNS SERVER i WIN2000 at ændre en af gangen.. Og det er sku et langsomligt arbejde.
Nogen der har en anden måde eller et program at gøre det på?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2003 - 15:41 #1
Det er et træls stykke arbejde. Men det er den eneste rigtige måde at gøre det på.

Men vil du alligevel forsøge at gøre det nemmere, så kik lidt på denne:

dnsdump.bat - a totally awesome script from Dean Wells that backs up and restores a DNS service.: http://www.reskit.net/scripts/dnsdump.ba_

Fra http://www.reskit.net/scripts/

Den BURDE kunne gøre det. Jeg har desværre ikke lige et setup jeg kan teste på ved hånden :)
Avatar billede deseinar Praktikant
15. maj 2003 - 15:58 #2
Damn der må sku være et program eller ligende der kan gøre det, for den bat fil eksportere jo bare det hele i en masse filer... :(
Men den har jo adgang til dns basen så..
Jeg er lidt presset i tiden og skide doven *g* så mon ikke jeg kan finde noget
Avatar billede deseinar Praktikant
15. maj 2003 - 16:12 #3
Nanog.. Det var en fejl at du fik de point, ved ikke hvorfor den gjorde det da jeg nu bare skreve en kommentar :(
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. maj 2003 - 16:25 #4
intet problem i det. :)

point kan hentes igen her: http://www.eksperten.dk/spm/353050

Men jeg tør næsten garantere dig, at du ikke finder en lettere løsning. Jeg har brugt mange ressourcer på at finde én til en tilsvarende opgave :)
Avatar billede deseinar Praktikant
15. maj 2003 - 16:37 #5
Aii skal nok vende tilbage til díg hvis jeg støder på noget så :o)
Avatar billede fristrom Nybegynder
15. maj 2003 - 18:30 #6
Hvad med at importere det eksporterede?

Man kan eksportere til f.eks excel og derefter importere dem igen.
Avatar billede czar Nybegynder
15. maj 2003 - 18:56 #7
ved brind og 700 ens domæner bruger man bare en fil... som man retter med sin favorit editor..