Avatar billede master_nemo Nybegynder
17. maj 2003 - 22:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

slette fra mysql database?

tjoh, jeg har prøvet mig frem men får en dum parse error så n må jeg jo spørge jer her ;)

altså

har lavet en side der hedder sletnyheder.php hvor php delen ser sådan ud :

<?
    $query = mysql_query("SELECT * FROM news ORDER BY ID DESC") OR DIE(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
?>
<a href="slet.php?id=<?=$row['ID'];?>"><?=$row['overskrift'];?> </a>- <?=$row['ID'];?><br><br>
<?
}
?>

så har jeg slet.php som ser sådan ud (altså det her er hele slet.php):

<?
include("connect.php");
?>
<?
    $query = mysql_query("DELETE FROM news WHERE id='$id' LIMIT 1") OR DIE(mysql_error());
{
?>

men når jeg trykker på en nyhed der skal slettes  får jeg den her fejl:

Parse error: parse error, unexpected $ in /home/web/web2353/slet.php on line 8

og i line 8 er der in:)genting..?
pls hjælp

tak på forhånd :)
Avatar billede schaefner Juniormester
17. maj 2003 - 22:35 #1
Prøv:

<?
include("connect.php");
?>
<?
    $query = mysql_query("DELETE FROM news WHERE id='$id' LIMIT 1") OR DIE(mysql_error());
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
17. maj 2003 - 22:35 #2
Og:

<?
include("connect.php");
?>
<?
    $query = mysql_query("DELETE FROM news WHERE id=$id LIMIT 1") OR DIE(mysql_error());
?>
Avatar billede schaefner Juniormester
17. maj 2003 - 22:36 #3
mysql_query("DELETE FROM news WHERE id=$id") OR DIE(mysql_error());
Avatar billede schaefner Juniormester
17. maj 2003 - 22:38 #4
<?php
include("connect.php");
mysql_query("DELETE FROM news WHERE id = $_GET[id]") or die (mysql_error());
?>

Sådan, så burde det virke ;)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
17. maj 2003 - 22:50 #5
tak tester lige :)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
17. maj 2003 - 22:55 #6
det virker..tak! :)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
17. maj 2003 - 22:55 #7
lav lige svar du
Avatar billede schaefner Juniormester
17. maj 2003 - 22:57 #8
svar :)