Avatar billede didb Nybegynder
28. november 2000 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Server.,Createobject(\"Adodb.Connection\")

Når jeg skriver følgende linie i min asp side:
Set ConnectionString = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")

Får jeg følgende fejl:

Server object error \'ASP 0177 : 800401f3\'
Server.CreateObject Failed
/default.asp, line 2
Systemmessage, messageid = 0x800401f3

Mit site ligger på Freepaq.
Avatar billede alvion Nybegynder
28. november 2000 - 10:32 #1
Freepaq kører ChiliASP på en Linux server. Jeg er ikke sikker på at de understøtter ADO komponenten
Avatar billede didb Nybegynder
28. november 2000 - 10:36 #2
Hvordan får jeg så fat i min database ??
Avatar billede seth Nybegynder
29. januar 2001 - 22:54 #3
Hej didb

Jeg har også min domain hostet ved freepaq, og jeg sidder med samme problem som dig. Jeg sad lige og skulle til at skrive et spørgsmål da jeg så dit. Jeg har også brugt deres FAQ men det virker ikke. Man kan godt oprette andre obj. men ikke ADODB. jeg har sendt 2 mail til freepaq, men ikke fået noget svar. Enten er der en fejl på Freepaq\'s server ellers er beskrivelsen forkert. Håber nogen kan hjælpe os.
Avatar billede seth Nybegynder
29. januar 2001 - 22:55 #4
ifølge ChiliASP DOC skulle man kunne bruge adodb.connection
Avatar billede jhhbkd Nybegynder
11. februar 2001 - 09:21 #5
Hej Seth / didb

Any clue as to whats the Server object error \'ASP 177:800401f3\' error ?

Server object error \'ASP 177:800401f3\'
Server.CreateObject Failed
/aspsamp/tutorial/lessons/Finance.asp, line 52
The call to Server.CreateObject failed. The requested object instance cannot be created.

I guess you might have have mis-spelled the PROGID

Avatar billede larsen Nybegynder
03. maj 2001 - 12:06 #6
Hejsa.

Jeg vil lige blande mig lidt, da jeg har haft kontakt til Freepaq ang. dette problem.

Svaret jeg fik var at der var en inkompatibilitet på den ene server der kører ChiliASP og Redhat 7.0.

Man kan få at vide om det er den server man er på, ved at skrive til hostmaster\'en.

Jeg håber det er svaret på spørgsmålet. :^)