Avatar billede mik789 Nybegynder
27. maj 2003 - 07:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kronprinsens nye hjemmeside

Var synes I om kronprinsens nye hjemmeside (http://www.hkhkronprinsen.dk/index.php)? Det er Bysted der står bag. De benytter sig af en avanceret menu fra www.brothercake.com. Sidecentreringen fungerer kun i IE. I NS6 og Mozilla1.4b er siden ikke centreret lodret. Af en eller anden grund sætter de den fulde doctype (med URL) i kommentar og nøjes med doctype uden URL.

I IE kan man ikke bruge "vis kilde" på den. Hvordan fungerer det?

Siden excelerer i lille skrift i absolutte mål og i dæmpet farve - ikke sagen for de ældre damer der glædet sig til at læse alt om kronprinsen. Der er meget lidt interaktivitet på siden, og den forekommer i det hele taget upersonlig (det er hofmarskalatet, ikke kronprinsen vi lærer at kende).

Nå, dette bare et par kommentarer, men Bysted er stor på markedet for offentlige institutioners hjemmesider, og man bør derfor foholde sig til dem.
//mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
27. maj 2003 - 07:31 #1
"Var" == hvad
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. maj 2003 - 07:48 #2
Det virker kun ikke som 100% professionelt arbejde.
Mange reklamebureauer har nemlig ikke den nødvendige kompetance til at kode websites. Det er faktisk synd for kronprinsen. Billederne og den grafiske del er tip top, men den er fyldt med kodefejl. Selvom udvikleren påstår at den overholder html 4.01 standarden... Desuden er det ikke reklamemæssigt optimeret til internettet.

Alt i alt hvad du kunne forvente fra et reklamebureau i den kaliber.
Minder meget om det elendige website Accenture har lavet til Apoteker foreningen.

Samlet vil jeg give websitet et 7 tal med pil op, og det er ikke noget at prale af for et webdesign firma.

/per
Avatar billede Lund Praktikant
27. maj 2003 - 08:15 #3
Du kan sige "Gem som" i filer, og downloade siden, og derved så få adgang til kildekoden .. Der inde i en ah JS filerne, er koden for at man ikke kan lave "vis kilde"
Avatar billede mik789 Nybegynder
27. maj 2003 - 08:24 #4
nokiasiden> OK - det er nu ikke noget problem, man kan uden videre få vist kilde i NS og Mozilla, men det havde været sjovt at sammenligne - der genereres formodentlig forskellig browserafhængig kode. Jeg undrede mig bare over hvordan man i det hele taget forhindrer vis kilde i IE.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. maj 2003 - 16:04 #5
nokiasiden >> i hvilken JS bliver "Vis Kilde" funktionen slået fra... Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se, hvordan det gøres...
Avatar billede mik789 Nybegynder
28. maj 2003 - 06:19 #6
tak for jeres kommentarer. hvis I vil ha lidt point, må I lægge nogle svar.
Avatar billede conrad Nybegynder
28. maj 2003 - 09:10 #7
>> hoejrup
Bare af ren nysgerrighed (hvis du gider bruge tid på det): Hvorfor synes du apotekerforeningen er dårlig?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. maj 2003 - 19:32 #8
Jeg synes nu også det er inkompetent at lave sider der kun virker ordentligt i IE. Et professionelt webdesignerfirma skal da lave en side cross-browser kompitabel, ellers er de ikke meget værd.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. maj 2003 - 14:40 #9
conrad>

1. Den er kodet i et utidsvarende html sprog, der ikke overholder webstandarden.
2. Accenture har ingen indsigt i at udvikle et website, så
det for optimal eksponering på internettet.

Samt en hel masse andre fejl og mangler, som ville kræver en større rapport. Derfor gider jeg ikke beskrive dem her.
Bare fordi du har nogle dygtige sælgere, så er det ikke ensbetydende med at kvaliteten er i top. :-)

skovenborg> Jeg er fuldstændig enig.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. maj 2003 - 14:42 #10
får = for
Avatar billede conrad Nybegynder
29. maj 2003 - 16:57 #11
tak hoejrup :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
13. juni 2003 - 00:18 #12
Måske skulle du lukke spg. hvis du har fået svar (hvis man kan kalde det svar).
Avatar billede mik789 Nybegynder
14. juni 2003 - 07:56 #13
ok ;-)
man må jo også sige at sagen fik en anden (svensk) drejning siden....