Avatar billede sjogren Novice
07. juni 2003 - 16:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Maksimum DrawDown

Hej alle I Excel-hajer

Jeg håber I kan/vil hjælpe med et problem. Jeg har behov for at finde og beregne Maksimum DrawDown for en given tidsserie.
DrawDown er det største fortløbende tab over en given periode. Samlet tab vil sige, at indeks for en dag er mindre end indeks for den forgående dag (negativ ændring). Antallet af sammenhængende dage hvor dette er sandt, skal findes og det samlede tab over disse dage beregnes.

Tilsvarende skal findes det største fortløbende gevinst over en give periode.

Jeg ved ikke om løsningen ligger i Excel eller om der lidt VBA koder til (evt. en User Defined Function)?
Avatar billede janvogt Praktikant
07. juni 2003 - 16:37 #1
Det lyder lidt kringlet.
Har du mulighed for at vise et eksempel med nogle tal?
Send evt. et eksempel-ark til janvogt@esenet.dk
Avatar billede janvogt Praktikant
12. juni 2003 - 08:32 #2
Fandt du ud af det sjogren?
Avatar billede sjogren Novice
12. juni 2003 - 10:29 #3
Hej Jan

Tak for dit løsningsforslag - det virker perfekt (jeg kan godt lide din logik)!

Jeg tror det fører for vidt at dokumentere hele løsningen her, men hvis der andre som har interesse i løsningen er de velkommen til at sende mig en mail på m.sjoegren@privat.dk

Jeg krediterer dig 100 point med det samme.
Avatar billede sjogren Novice
12. juni 2003 - 10:35 #4
Hej Jan

Hvordan kan jeg give dig pointene?
Avatar billede janvogt Praktikant
12. juni 2003 - 12:19 #5
Jeg lægger lige et svar .....