Avatar billede qredee Nybegynder
11. juni 2003 - 14:23 Der er 3 kommentarer

Når hidden er visible er onmouse over en anden bg farve!

function skiftMenu(nr){
  document.getElementById('menu1').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu2').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu3').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu4').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu'+nr).style.display = 'block';
}
function changebg(element,mode)
{
if (mode=="in")
{
mus = 'default'
bg = '#708090'
}
else if (mode=="out")
{
mus = 'default'
bg = '#5a717b'
}
else if (mode=="click")
{
mus = 'default'
bg = '#39494A'
}
element.style.backgroundColor=bg;
element.style.cursor=mus;
}

Det er min onmouse.js fil..
Den skal være sådan, at når en af menuerne på www.steen-moller.dk/mikael er valgt har de en anden bg farve en før - Det kan jeg selv tilpasse det med farven bagefter - Forstår i hvad mit problem er, ellers så spørg løs ;) Det er nemlig svært at forklare!
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2003 - 14:26 #1
Giv dem en anden class, når de er åbne !-)

function skiftMenu(nr){
  document.getElementById('menu1').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu1').className = 'inaktivMenu';
  document.getElementById('menu2').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu2').className = 'inaktivMenu';
  document.getElementById('menu3').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu3').className = 'inaktivMenu';
  document.getElementById('menu4').style.display = 'none';
  document.getElementById('menu4').className = 'inaktivMenu';
  document.getElementById('menu'+nr).style.display = 'block';
  document.getElementById('menu'+nr).className = 'aktivMenu';
}
Avatar billede qredee Nybegynder
11. juni 2003 - 14:27 #2
det forstår jeg ikke helt, jeg skal jo også lige fatte det, hvor skal jeg så skrive farven de skal have som bg- gi mig hele onmoues.js filen - Forstår du ;) ?
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2003 - 14:52 #3
Du må jo have et stylesheet, hvor du har angivet hvordan de celler, du har i menuen ser ud, opret en til class à la

.aktivMenu{
background-color:lime;
}

eller noget (kopier properties fra den klasse, du bruger i forvejen)

og så i stedet for 'inaktivMenu' skriver du navnet på class'en du ellers bruger ...