12. juni 2003 - 13:13Der er
17 kommentarer og 1 løsning
Skabelon med afkrydsning til udfyldning af allerede skrevet tekst
Hejsa, Titlen blev lidt lang, her er en forklaring.
Jeg har i dag et dokument der indeholder en masse forskellige punkter. Hver gang jeg skal bruge dokumentet skal jeg ikke bruge alle punkter, men forskellige punkter hver gang. Jeg ville gerne have lavet en slags menu hvor jeg kunne afkrydse hvilke punkter der skal med i det egentlige dokument. Så jeg på den måde er fri for at sidde og markere og slette det der ikke skal bruges...
Der er ingen grund til at vi begge bruger tid på det.
Umiddelbart ville det nemmeste være, at lave hvert punkt til en autotekst. Give den et kort navn, og så bruge autoteksterne til at sætte ind i den rækkefølge man ønsker. Du kan man lave en menu i Word, hvor du kan hente Autoteksterne, så du ikke skal huske navnene. (Denne mulighed ligger jo også automatisk i Autotekstfunktionen, men den anden mulighed er måske mere overskuelig).
Der kan også laves en skabelon, men det bliver mere kompliceret at forklare over eksperten.
Nogle af de punkter der skal sættes ind er på 5-6 linjer og jeg har omkring 20 at vælge imellem. Og bruger jeg autotekst til det, skal jeg jo huske hvad det er der skal sættes ind hver gang. Jeg tror ikke at autotekst løser mit problem, eller overhovedet gør det nemmere for mig :-/
Synes godt om
Slettet bruger
12. juni 2003 - 22:51#7
Det behøver du ikke. Hvis du laver dine autotekster og lægger dem i en menu, kan du giver teksterne en sigende navn, så du let kan skelne dem fra hinanden.
En autotekst kan være på flere sider.
Ved du hvordan man laver en ny menu f.eks. med makroer? Hvis ikke kan jeg prøve at lave en kørevejledning til dig, så du kan se, hvad det er jeg mener.
Ellers send dit dokument til mig, marker de afsnit der skal kunne indsættes separat. F.eks. ved at farve teksten i forskellige farver.
Så skal jeg lave en skabelon til dig, hvor menuen ligger i skabelonen, så du ser den hver gang du danner et dokument på grundlag af skabelonen. Send den til eksperten.hov-sa@c.dk Jeg tør dog ikke love noget før efter week-enden.
Du må MEGET gerne lave en "køre vejledning" til mig, da jeg sikkert får brug for det flere forskellige steder. Så kan jeg selv lave det for eftertiden. En step by step ville være rigtig nice :)
Synes godt om
Slettet bruger
14. juni 2003 - 21:52#9
Inden jeg starter, jeg har en Engelsk XP version. Hvad har du?
Her er den så som lovet. Håber du kan bruge opskriften
Lav autotexter: Marker den første af de tekster du vil kunne indsætte separat.
Vælg Indsert – Autotext – New Giv Autoteksten et navn. F.eks. Indledning
Fortsæt med at markere og lave autotekster til du har alle de separate afsnit du vil have.
Lav menu: Du kan lave din menu enten i Normal.dot (så er den altid tilgængelig) eller i en skabelon, så den kun fremkommer, når der laves dokumenter på grundlag af skabelonen.
Højreklik på din menubjælke Vælg – Customize Vælg nederst, hvor din menu skal gemmes. Under fanebladet Commands i højre side går du ned i bunden og vælger New Menu Træk punktet i venstre side = new Menu op på en plads i din menubjælge Medens dialogboksen stadig er åben Højreklik på navnet New Menu. Du får nu mulighed for at omdøbe navnet
Tilføj dine autotekster: Medens dialogboksen stadig er åben Og Stadig under fanebladet Commands, vælger du punktet i højreside der hedder Autotext Alle tilgængelige autotexter ses nu i venstre side. Inkl. De der følger med Microsoft. Find dine egne, og træk dem een efter en op i menuen. Omdøb dem eventuelt
Du kan sætte en skillelinje ind imellem de enkelte punkter, så du kan gruppere de punkter, der passer sammen.
Det gør du ved at højreklikke på i menulinjen – vælg customize. Højreklik i din egen menu, og stille dig på det punkt i menuen, der skal være den første i næste gruppe, og vælge Begin af group.
Husk at gemme normal.dot eller skabelonen, ellers må du starte forfra.
Nu kan du åbne et nyt dokument enten via normal.dot eller vha din skabelon, vælge dine punkter i menuen i den rækkefølge du vil have dem sat ind.
Men jeg har lige et spørgsmål til inden jeg gir' point: Jeg har en tjekliste i excel hvorfra jeg beregner pris og hvad jeg skal have i mit word dokument. Er det muligt at generere word dokumentet ud fra excel skabelonen? (Hvis der er kryds i felt x.y, så skal denne tekst med osv)
Det er ikke noget jeg forventer en løsning på, bare om det kan lade sig gøre og hvordan det kunne laves.
Synes godt om
Slettet bruger
17. juni 2003 - 11:28#15
Det er jeg ret sikker på. Så er det bare en helt anden slags skabelon vi taler om. Jeg kan ikke umiddelbart se andet, end at der så skal vba kodning til.
mange tak skal du have. Og tak for hjælpen. Nu har jeg da i hvert fald noget at arbejde med :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.