Avatar billede xited Praktikant
13. juni 2003 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lige margener i tekst

Hejsa hvordan laves lige margener i tekst ?

altså noget der minder om <center> findes det ?
Avatar billede ahv Nybegynder
13. juni 2003 - 15:01 #1
<P Align=Justify>tekst</P> ?
Avatar billede schaefner Juniormester
13. juni 2003 - 15:01 #2
Avatar billede xited Praktikant
13. juni 2003 - 15:11 #3
Den stopper med at virke nå man bruger afsnitsskiftet <p>
Avatar billede knoes Nybegynder
13. juni 2003 - 15:11 #4
ja det gør. prøv at trykke på lige margner i standard værktøjslinien
Avatar billede xited Praktikant
13. juni 2003 - 15:14 #5
knoes> hvad ?
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2003 - 18:47 #6
<ole>

Generelt bør 'justify' så vidt muligt undggåes. Den har det med at få tekst til at ligne noget, der er klemt ud gennem analporten på en SARS-ramt gnu  :o|

Professionelle layout-programmer til print (QXP og InDesign) har komplicerede algoritmer til at beregne fordelingen - og selv her, er lige marginer noget, men forsøger at undgå. HTML kaster blot ordene op på siden efter forgodtbefindende - så her har du ingen kontrol over udseendet.

Læg mærke til, du ikke kan undgå at få 'floder' i teksten ... grimme hvide områder, der bugter sig ned gennem din tekst. Det er alt andet end kønt - så er en bølgende højre-margin langt at foretrække  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede schaefner Juniormester
15. juni 2003 - 20:14 #7
olebole >> Dit sprogvalg lyder næsten som min lærer's ;) (han hedder iøvrigt også ole)
Avatar billede olebole Juniormester
15. juni 2003 - 20:17 #8
It runs in the Ole-gens  ;oD