Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juni 2003 - 18:34 Der er 19 kommentarer

Installering af java 1.4.2 beta - error

Hej er der nogle der har forsøgt at installere java 1.4.2 beta ?

Jeg får flg fejl ved install:
"Error applying transforms verify that the specified transform paths are valid"
Nogle der har et forslag til hvad jeg kan gøre, for at afhjælpe problemet ?
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juni 2003 - 18:34 #1
Jeg bruger i øvrigt Win XP
Avatar billede -johnny- Nybegynder
14. juni 2003 - 18:39 #2
Jeg kan sagtens installere det, men det virker ik :(
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
14. juni 2003 - 18:40 #3
JEg vil foreslå, at du lader være med, at prøve beta'en....
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juni 2003 - 19:00 #4
Nej jeg vil installere betaen og den skal virke
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
14. juni 2003 - 19:15 #5
Hvis du selv bestemmer hvilken path, som Java skal ligge i så vil jeg råde dig til at lade være med det....Afinstaller og Installer igen under default browser..
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2003 - 20:52 #6
Har du SP1 på din WinXP ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2003 - 20:52 #7
Prøver du at installere i et directory med mellemrum i navnet ?
Avatar billede swaq Nybegynder
14. juni 2003 - 21:23 #8
-->Backupman; sorry, men eneste måde jeg kan få fat på Arne...

Arne, har lagt en kommentar i; http://www.eksperten.dk/spm/364484

Hvorfor laver Eksperten ikke et chatforum?
Avatar billede backupmand Nybegynder
14. juni 2003 - 22:16 #9
Jeg synes det kunne være sjovt at prøve nogle forskellige ting i det nye java.
Swaq -> don't worry.
Jeg har ikke SP1. No jeg installerer ikke i et directory med mellemrum. Jeg lader den bare selv oprette det directory den foreslår i installeren...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2003 - 22:20 #10
ALtså en beta er jo ike så vel testet som en release.

Men de må have testet det på XP hos SUN.

Men SP1 var måske ikke et dårligt bud.

http://java.sun.com/j2se/1.4.2/system-configurations.html siger:

IA32 Windows
System Requirements
32-bit: SDK  J2RE Windows XP Professional (SP1) Windows Active & Classic Desktop Windows XP Home Windows Active & Classic Desktop Windows 2000 Professional (SP3) Windows Active & Classic Desktop Windows 98 2nd Edition Windows Active & Classic Desktop Windows NT 4.0 (SP6a) Windows Active & Classic Desktop Windows ME Windows Active & Classic Desktop Windows Server 2003, Web Edition Windows Active & Classic Desktop Windows Server 2003, Standard Edition Windows Active & Classic Desktop Windows Server 2003, Enterprise Edition Windows Active & Classic Desktop Windows Server 2003, Datacenter Edition Windows Active & Classic Desktop

altså WinXP Prof SP1 (men WinXP Home uden SP1 ????).
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2003 - 22:21 #11
Fejl-meddelelsen er iøvrigt en MSI fejl.

Så de to bedste forsøg vil være:
  - installer SP1
  - opdater MSI til nyeste
Avatar billede backupmand Nybegynder
15. juni 2003 - 14:17 #12
ok.
Jeg har opdateret med SP1 nu. Jeg fik samme fejl da jeg installerede det.
MSI er explorer, går jeg ud fra. Jeg har version 6. Det må da være den nyeste. Nå men det kunne være jeg skulle vente til final release kommer ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2003 - 15:05 #13
MSI = MicroSoft Installer
Avatar billede backupmand Nybegynder
16. juni 2003 - 14:47 #14
Er det en application jeg kan downloade ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2003 - 14:49 #15
Ja den kan hentes hos microsoft.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2003 - 14:52 #16
Og du har den, når du kører XP.

Spørgsmålet er hvilken version du har.
Avatar billede backupmand Nybegynder
16. juni 2003 - 18:58 #17
Ja og spørgsmålet er, hvor jeg checker det.
He.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2003 - 20:20 #18
Og det ved jeg faktisk ikke.

Mit ekspertise område er mere Java end Windows.
Avatar billede backupmand Nybegynder
26. juni 2003 - 00:10 #19
Jeg tror jeg venter til der findes en hel version.