Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 21:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Outlook langsom

Min pst fil fylder 38 MB.
Kan det være derfor min outlook åbner langsommere op?
Hvor den før åbnede med det samme, går der nu 20 sek.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. juni 2003 - 21:10 #1
Ja det har helt sikkert noget at sige, det er jo en del mails den skal have læst ind.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2003 - 21:11 #2
nej, det er en meget lille pst fil du har der. Men derfor kan filen godt er korrupt. Du kan køre en scanning af filen vha. scanpst.exe. Søg efter den på din harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 21:13 #3
Mente også nok at jeg har haft større fil uden problemer.
riversen lav et svar og du får point.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2003 - 21:15 #4
har det da hjulpet?
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
14. juni 2003 - 21:20 #5
Jeg har samme problem med Outlook! Den er meget langsom i opstarten, og min pst fil fylder blot et par mb... Men jeg har fundet ud af, at det er når jeg har MSN kørende i baggrunden, at den åbner langsomt. Lukker jeg MSN, så åbner den på 0,5 ! Nogen der kender en løsning på dette problem?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2003 - 21:21 #6
afinstaller messenger :-b
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
14. juni 2003 - 21:23 #7
riversen >> Hvis man ikke kan undvære den? (fordi ens venner ikke kan finde ud af at bruge ICQ :P )
Avatar billede miss-g Seniormester
14. juni 2003 - 23:27 #8
Det hjalp hos mig:

Jeg har lige fået nye ram, nye cpu, harddisk mv. hvorfor hele systemet er blevet formateret. Efter installation af diverse drivere, installerede jeg Officepakken.

Outlook var ekstrem langsom til at starte op (alt andet fungerer fint), så jeg gjorde som riversen skriver.... fjernede messenger.

(Jeg slettede mappen MESSENGER under x:/programmer og nu starter Outlook up på no time!

Men kan godt se det er et problem, hvis man ren faktisk bruger Messenger programet....hm
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2003 - 19:24 #9
MSN bruger jeg ikke....
Den er afinst. tidligere
Avatar billede codpiece Nybegynder
19. juni 2003 - 09:16 #10
mr.t.man >> Du kan sagtens undvære messenger, hvis du installerer en IM-klient der kan håndtere flere forskellige protokoller. Jeg bruger selv Trillian - http://www.trillian.cc - og er opkoblet mod MSN, ICQ og Yahoo samtidig (har ikke prøvet IRC men det er også inkluderet).

En anden fordel med Trillian er at der er ingen reklamer og i forhold til de nyeste udgaver af ICQ er der heller ikke så meget lir som man alligevel aldrig får brug for.

// codpiece
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
19. juni 2003 - 09:22 #11
GAIM er et andet godt alternativ - http://gaim.sourceforge.net/
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 10:55 #12
den er stadig langsom. Jeg takker for forsøget. Er det ok at jeg trækker point tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 10:55 #13
Point tilbage?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
19. juni 2003 - 10:58 #14
ckt >> hvad mener du med point tilbage ?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 20:25 #15
Om jeg må tage point tilbage, da jeg ikke har fået løst problemet?
Avatar billede mr.t.man Nybegynder
19. juni 2003 - 20:51 #16
du må gerne selv tage pointene, så længe ingen har givet dig en løsning ;-)

codpiece >> Godt nok har jeg ikke prøvet Trillian, men hørt om at det skulle være et dårligt program. Har desuden også dårlige erfaringer med disse klienter. Hvis man ønsker alle funktionerne, er det også bedst med den "orginale" klient. Men jeg er åben for alle forslag! Henter lige Trillian... ;)