Avatar billede danhans Nybegynder
14. juni 2003 - 21:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WinXP lukker langsomt

Hejsa.
Mit WinXP prof. er meget lang tid om at lukke ned (ca. 30-40 sek., det er ret træls. Har prøvet at rette fejlen ved at slå forskellige systemtjenester og norton antivirus skanning af diskette drev fra, men intet virker.
Problemet havde jeg også da jeg kørte med win2000 prof, har lige formateret mine drev og installeret WinXP og problemet er stadig det samme. Ved ikke hvad oprindelsen til fejlen er så jeg håber der er en hjælpsom sjæl der kan oplyse mig om dette.
KH. Simon
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. juni 2003 - 21:18 #1
Det hjalp hos mig da jeg fjernede opdateringen:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18840
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2003 - 21:35 #2
30-40 sekunder er da ikke lang tid, den skal sikkert gemme en masse indstillinger.
Hart du mange programmer kørende i baggrunden?

Ja, de siger at den sikkerhedsfil 18840 har været en dårlig løsning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2003 - 21:36 #3
Jeg skal ind og se Rowan Attkins i TV, så jeg prøver lige at tage tid på min nedlukning, resutatet får du efter filmen ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2003 - 21:40 #4
nå, jeg kunne ikke lade være, 25 sekunder om at slukke helt, 40 sekunder om at komme ind i Windows.
Avatar billede danhans Nybegynder
14. juni 2003 - 21:41 #5
jov tak har nu afinstall den updatering, men problemet er der stadig :/
Windows halter i alm. skrivebord ikke i "blå shut down" tingen. Jeg har ikke rigtig nogle programmer til at stå kørende, andet end Norton Antivirus, LAN-connection og så de gængse systemtjenester.
Mit system starter ellers lynhurtigt op (xp2600+ 512mb 333Hz Ram og GfTi4800) ..æv :|
Avatar billede danhans Nybegynder
14. juni 2003 - 21:43 #6
faktisk også mere end et minut.. ups
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2003 - 22:50 #7
Avatar billede danhans Nybegynder
15. juni 2003 - 15:33 #8
hejsa - jeg har kørt en bootvis, men problemet er ikke starten når den læser drivere ind osv. det er når den skal lukke ned.. og problemet er der stadig, men må vist bare lære at leve med det :( ellers tak fordi i dag at svare :)
Avatar billede danhans Nybegynder
15. juni 2003 - 15:33 #9
gad even
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2003 - 15:43 #10
ok, jeg kender det alt for godt, en lang overgang var min flere minutter om at lukke, jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, men pludselig gik det hurtigere.

takker for pointene..