Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. juni 2003 - 03:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problem med shoutbox

Tjoh, jeg har min shoutbox, og øhm.. har lavet den lissom en tagwall, men tror den kager fordi både instast boksene og selve det fra databasen er på samme side...det den gør er at hver gang jeg opdatere siden indsætter den et ny svar in i databasen..altså et helt tomt svar så resten af svarene ryger ligeså stille nedad...
kode til selve instastningen:

<?

  mysql_query("INSERT INTO cashout (name, text) VALUES ('$name','$text')");

?> <form action="<?=$PHP_SELF;?>" method="post">
<input type="text" value="shout" name="text">

<input type="text" value="name" name="name"><br>
<input class="submit" type="image" src="shout1.gif" name="okay">
</form>

og så kode til det der komme rud af mysql DB'en:

<?
    $query = mysql_query("SELECT * FROM cashout ORDER BY ID DESC LIMIT 5") OR DIE(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
?>
<font face="verdana" size="1"><?=$row['text'];?><br>
<font face="verdana" size="1"><b><?=$row['name'];?></b><br><br>
<?
}
?>

på forhånd, tak :)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. juni 2003 - 04:05 #1
har lige ændret noget, men har stadig et problem
har ændret til:
<?
if ($text && $name) {
  mysql_query("INSERT INTO cashout (name, text) VALUES ('$name','$text')");

?>

men nu hvor jeg opdatere siger den at for at opdatere siden, må den lave den samme operation som før(altså insdsætte det samme ind i databasen som før)
hvordan fixe rman lige det? :)
tak
Avatar billede martinbk Nybegynder
16. juni 2003 - 06:44 #2
så vidt jeg ved kan dette IKKE fjernes.. ihvertfald ikke ved hjælp af php, tænk på php er et rent serverside sprog, og den meddelelse du hentyder til er IE der kommer med en advarsel om at du for at kunne se siden er nødtil at submitte dataen igen du kan evt ændre din form method til get hvilken vil bevirke at data fra formen bliver submitted til din addresse linie, derfra har du dem så tilgængelige via $_GET arryet
Avatar billede the_legend Nybegynder
16. juni 2003 - 10:38 #3
<?
include("db_connect.php");
if ($text && $name) {
mysql_query("INSERT INTO cashout (name, text) VALUES ('$name','$text')");
}

?> <form action="<?=$PHP_SELF;?>" method="post">
<input type="text" value="shout" name="text">

<input type="text" value="name" name="name"><br>
<input class="submit" type="image" src="shout1.gif" name="okay">
</form>

og db_connect.php

<?php
#############################################################
#Connection til mysql                            #
#Lavet af: Casper - codeadmin@mail.dk                    #
#############################################################

$host = "localhost";
$brugernavn = "bn";
$password = "pass";
$db = "db";

$conn = mysql_connect("$host", "$brugernavn", "$password");
mysql_select_db("$db");

?>
Avatar billede the_legend Nybegynder
16. juni 2003 - 10:39 #4
testet og det virker min tabel ser sådan her ud:

CREATE TABLE cashout (
  name varchar(255) NOT NULL default '',
  text varchar(255) NOT NULL default ''
) TYPE=MyISAM;