Avatar billede encorez Nybegynder
16. juni 2003 - 14:33 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Stor tekst i Outlook

Hej

På et eller andet tidspunkt er der sket noget på min computer der gør at tekst i Outlooks indstillingsmenuer er blevet stor/fed. Det er et problem fordi teksten dermed fylder mere, men desværre bliver vinduerne ikke tilsvarende større. Så der er rent faktisk ting jeg ikke kan i Outlooks indstillingvinduer fordi jeg ikke kan se og indtaste alle de oplysninger jeg skal. Det er f.eks. hvis jeg vil oprette en ny emailkonto.

Nogen der ved hvordan man får det tilbage til normal.

Mvh.Simon
Avatar billede hcma Novice
16. juni 2003 - 15:28 #1
Funktioner ->Indstillinger ->Fanebladet Postformat ->Skrifttyper
Avatar billede s_h_m Nybegynder
16. juni 2003 - 15:30 #2
Du kan evt. prøve at gå ind under -> Tools ->Options ->Other -> Advanced options ->Font
Her kan du checke om skrifttypen er sat til f.eks. fed
Avatar billede encorez Nybegynder
16. juni 2003 - 15:31 #3
er det ikke kun teksten i selve mailsene man ændrer der?
Avatar billede encorez Nybegynder
16. juni 2003 - 15:34 #4
skriften er ikke sat til fed der hvor du foreslår det shm
Avatar billede robotten Praktikant
16. juni 2003 - 15:36 #5
Kun i Outlook?
Kan huske engang, at det kunne have noget at gøre med ens farvetema. Der kunne vælges en handicap indstilling, der fx lavede teksten meget stor i menuerne.
Avatar billede encorez Nybegynder
16. juni 2003 - 15:53 #6
Kun outlook. Ikke engang i Word er teksten stor og fed under indstillingerne.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 16:26 #7
Det er muligt du har fået lave store ikoner, så skal du
højreklikke på menulinjen -
vælge customize
Fanebladet options
fjerne hakket i large Icons
Avatar billede encorez Nybegynder
16. juni 2003 - 16:33 #8
desværre, den var allerede fjernet
Avatar billede codpiece Nybegynder
19. juni 2003 - 11:23 #9
Outlook gemmer sin opsætning i filen outcmd.dat så prøv følgende:

1) Luk Outlook ned
2) Søg efter filen outcmd.dat på dit C: drev
3) Omdøb outcmd.dat til fx old-outcmd.dat
4) Start Outlook, nu har du standardopsætningen igen.

// codpiece
Avatar billede encorez Nybegynder
19. juni 2003 - 11:39 #10
jeg kan ikke finde den fil. Æv, det lød ellers som et godt foreslag. Det er Office XP, hvis det gør en forskel?
Avatar billede encorez Nybegynder
19. juni 2003 - 11:46 #11
jeg skrev godt det kun var outlook problemet var i. Men jeg synes jeg har lagt mærke til at det også er lidt i word, og dermed sikkert i hele office. Dog ikke i stor grad. Det eneste sted i word jeg har set den "store" skrift, er hvis jeg lukker et dokument der ikke er gemt, så spørger den om jeg vil gemme det. De knapper der så kommer frem, synes jeg er større end normalt, og står med federe skrift end normalt. Jeg ved ikke om det hjælper
Avatar billede codpiece Nybegynder
19. juni 2003 - 11:54 #12
encorez > Jeg har kun prøvet med Outlook 2000, så jeg ved ikke om de har ændret opsætningen i OXP.

Hvis det gælder for hele office kan det skyldes at du har valgt at bruge store ikoner under Funktioner -> Tilpas. Men så ville du nok have lagt mærke til det.

Sidste forsøg: Prøv at lave en ny outlook profil.

// codpiece
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 12:06 #13
Har du prøvet følgede: højreklik på menuen, vælg customize - Fanebladet toolbar. Tryk på reset.
Fanebladet Options - tryk på Reset my usage data.

Vær dog opmærksom på, at du så skal tilføje eventuelle ikoner og lignende, du har sat ind.

Måske en skud i tågen, men........
Avatar billede encorez Nybegynder
19. juni 2003 - 12:52 #14
hov-sa -> det virker desværre heller ikke. Kan det virkelig passe jeg skal geninstallere office for at få det tilbage til standard
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 13:05 #15
Kan det være et af outlooks visninger, der er gået galt.

Hvis du prøver at vælge en anden visning, har du så stadig stor tekst i menuerne. Vælg View - Current view og så prøv at vælg een af de andre visninger.
Avatar billede codpiece Nybegynder
19. juni 2003 - 13:43 #16
Det kan også være at filen er skjult, prøv at tage en
  dir /s /b /ah c:\outcmd.dat
Avatar billede robotten Praktikant
03. juli 2003 - 21:37 #17
?