Avatar billede m88m Nybegynder
17. juni 2003 - 11:42 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket program er bedst?

Jeg skal have et anti virus program. Hvad vil i sige er bedst?
Og er det nødvendigt med en firewall? Og hvis det er, kan man få begge i et?
Skal jeg købe et program? eller er de gratis freeware programmer gode nok, hvis de da findes som freeware?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
17. juni 2003 - 11:45 #1
Hvilket antivirusprogram der er bedst, er der vist lige så mange meninger om, som der er antivirusprogrammer.

Du må under ingen omstændigheder sammenligne antivirussoftware og firewalls. Det ene kan ikke gøre det ud for det andet. Det er to vidt forskellige produkter.

Dog kan du købe pakker, hvori begge produkter indgår. Jeg kan anbefale Norton Internet Security. Den indeholder alt du skal bruge, og produkterne spiller rigtig godt sammen. Se mere på http://www.symantec.com/sabu/nis/nis_pe/
Avatar billede fangel Nybegynder
17. juni 2003 - 11:50 #2
jeg har sat min lid til 2 gratis produkter:

Agnitum(.com) Outpost free (firewall)
Avast! anti-virus

disse synes at klare jobbet fint for mig...

hvis du ikke har adsl (/anden fast forbindelse), så kan firewall sagtens undværes...

at jeg har valgt de to, skyldes at de begge har en PRO udgave, så jeg ved at fx anti-virus programmet bliver opdateret tit (og det passer)...

Morten
Avatar billede perhaps Nybegynder
17. juni 2003 - 11:52 #3
Jeg synes at du først skulle kigge lidt på de gratis. Her er en lang række:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Gratis
Antivir er f.eks. fuldt på højde med købeprogrammerne, men opdateringer foregår lidt mere manuelt. Du får ikke en popup der siger at nu skal du opdatere. Er du derfor lidt doven er det bedst at købe et program. Alle kendte  købeprogrammer er gode. Bruger selv pc-cillin som jeg er vældig godt tilfreds med.

Firewall bruger jeg den danske BitGuard. Se mere her: http://www.tryus.dk

Idag kan du heller ikke undvære værktøj mod spyware, trojaner, malware og andet skidt. Find det rigtige værktøj hos www.spywarefri.dk
Anbefaler: Ad-aware (eller Spybot), SpywareBlaster, IE-spyad og SpywareGuard
Alle er gratis, men glem det ikke, for ellers ser vi dig snart her igen.
mvh perhaps
Avatar billede summer Mester
17. juni 2003 - 11:57 #4
Jeg har i flere år brugt to gratis programmer og aldrig været inficeret:
Antivirus: AntiVir http://www.avirus.dk/startantivir.htm
Firewall:  Sygate http://www.simtel.net/pub/dl/53687.html
Avatar billede mads.peder Nybegynder
17. juni 2003 - 11:58 #5
AVG antivirus er den jeg foretrækker, kan lige finde et link til dig når jeg kommer hjem ;) (og så er den gratis ) :D
Avatar billede mads.peder Nybegynder
17. juni 2003 - 12:00 #6
Avatar billede m88m Nybegynder
17. juni 2003 - 12:07 #7
Tak for alle svarene. håber jeg fik accepteret alle jeres svar:-)
Avatar billede fcs Novice
17. juni 2003 - 12:09 #8
Som firewall bruger jeg Sygates Personal Firewall, som er gratis og god. Den kan hentes på http://soho.sygate.com/products/spf_standard.htm

Mit antivirusprogram er Kaspersky Antivirus fra www.kaspersky.com Det er simpelthen et kanon produkt. Nemt at opdatere, bruger ikke mange systemressourcer og så er det sikkert. Jeg ahr tidligere kørt med andre programmer, men de har ikke levet op til mine forventninger. Jeg har løbende dobbeltchecket min maskine med andre (online) scannere og de andre programmer jeg har brugt (McAfee og Norton) har sluppet vira igennem, men med Kaspersky er dette endnu ikke sket (jeg har brugt Kaspersky i over to år). Dette program er dog ikke gratis.

Generelt set er sikkerhed lidt som religion. Folk mener at det ene eller det andet er bedst, men langt de fleste ting ligner hinanden. Det man bør fokusere på er hvad der får een selv til at føle sig tryg og så bruge det! Det er det vigtigste ;-) Spørg bare løs hvis du vil vide mere.

Hygge

FCS
Avatar billede fcs Novice
17. juni 2003 - 12:10 #9
Øv, nåede lige præcis ikke at svare ;-)
Avatar billede summer Mester
17. juni 2003 - 12:11 #10
fcs, pyt vi deler min 3 point i porten ;o)
Avatar billede m88m Nybegynder
17. juni 2003 - 12:14 #11
hmm. skal jeg kaste lidt x-tra point i grams..og i så fald, hvordan gør man så det????
Avatar billede fcs Novice
17. juni 2003 - 16:43 #12
Nej, det er da ikke nødvendigt. Jeg er her for at hjælpe og ikke for at score point. Jeg syntes bare at det var spøjst at jeg smed et svar og så blev det automatisk til en kommentar fordi svarene i mellemtiden var blevet accepteret. Behold bare jeres point, glæd jer over det gode vejr og syng måske en lille sang.

Hygge

FCS
Avatar billede mads.peder Nybegynder
17. juni 2003 - 21:30 #13
hehe, jeg tror nu ikke jeg synger fcs ;)
Avatar billede summer Mester
17. juni 2003 - 23:02 #14
Måske godt der endnu ikke er lyd på Eksp. ;-)
Avatar billede fcs Novice
19. juni 2003 - 20:20 #15
He, he ;-)