18. juni 2003 - 01:53
Der er
33 kommentarer og 1 løsning
Problemer med at rette detaljer
jeg har et problem med at få min info side til at opdaterer oplysninger.
http://www.pivskid.dk/chinchilla/opdaterehanliste.asp på den side er der en opdaterings mulighed, men når jeg trykker opdatere får jeg en fejl, ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Så prøv at gå ind på siden, ændre en oplysning og herefter tryk på opdater knappen, så må i lige sige til hvilke koder i skal bruge.
Annonceindlæg tema
Offentlig digitalisering
Fra effektivisering til digital suverænitet. Hvordan skaber det offentlige en digital fremtid med AI, sikkerhed og kontrol i centrum?
Her er lige koden fra opdater.asp filen : <html> <head> <title>Opdater</title> <LINK REL="StyleSheet" HREF="default.css" type="text/css"> </head> <body> <% id = Request.Form("id") kon = Request.Form("chinkon") farve = Request.Form("farve") fodt = Request.Form("fodt") far = Request.Form("far") farfarve = Request.Form("farfarve") farmor = Request.Form("farmor") farfar = Request.Form("farfar") mor = Request.Form("mor") morfarve = Request.Form("morfarve") mormor = Request.Form("mormor") morfar = Request.Form("morfar") opdratter = Request.Form("opdratter") ejer = Request.Form("ejer") ejerhjemmeside = Request.Form("ejerhjemmeside") haftsiden = Request.Form("haftsiden") kommentar = Request.Form("kommentar") Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("database.mdb") Conn.Open DSN strSQL = ("UPDATE hanchins SET chinkon='" & chinkon & "', farve='" & farve & "', fodt='" & fodt & "', far='" & far & "', farfarve='" & farfarve & "', farmor='" & farmor & "', farfar='" & farfar & "', mormor='" & mormor & "', morfar='" & morfar & "', opdratter='" & opdratter & "', ejer='" & ejer & "', ejerhjemmeside='" & ejerhjemmeside & "', haftsiden='" & haftsiden & "', kommentar='" & kommentar & "' WHERE id=" & id) Conn.Execute(strSQL) Conn.Close Set Conn = Nothing response.write "<p><b>Chinchillaen er opdateret i databasen!</b>" response.write "<p><a href=admin/bruger.asp>Tilbage</a>" end if %> </body> </html>
Slettet bruger
18. juni 2003 - 02:19
#2
1. du har tjekket at dine felter er af rigtig format til input ? 2. linie 43 er det Conn.Execute(strSQL) ?
Slettet bruger
18. juni 2003 - 02:20
#3
og hvor er starten på den If sætning du slutter i 5 sidste linie ?
vil det sige at den end if skal fjernes ?
Slettet bruger
18. juni 2003 - 02:32
#6
ja, hvis du ikke starter den nogen steder skal den vel ikke ikke sluttes ? så medmindre du har en tidligere i dokumentet skal den væk.
Slettet bruger
18. juni 2003 - 02:34
#7
men du svarer ikke rigtigt på nogen af mine spm. så er jo ikke nemt at vide hvor vi retter ?
og ja linie 43 er den Conn.Execute(strSQL)
18. juni 2003 - 08:58
#10
Ud fra den fejl som jeg får, så er det END IF der bare skal fjernes.. Thomas
18. juni 2003 - 09:01
#11
og hvis der er fejl med sql så er det nok fordi at du ikke sender id videre sammen med formen.. det ser hverfald sådan ud... Du skal skrive <form action="opdater.asp?id=<%=id%>" method="post"> Thomas
18. juni 2003 - 15:49
#12
det vil jeg da straks prøve Thomas
18. juni 2003 - 16:02
#13
18. juni 2003 - 19:29
#14
Du skal rette denne linje, fordi du får id via linket id = Request.Form("id") Til dette: id = Request.QueryString("id")
18. juni 2003 - 19:47
#15
Som eagleeye skriver så skal det være en querystring.. Så burde det virke.. :) Thomas
19. juni 2003 - 18:07
#16
har prøvet, men hvilken af siderne ? Opdate eller redigere
19. juni 2003 - 18:08
#17
det virkede nemlig ik da jeg prøvede
19. juni 2003 - 18:18
#18
men nu kommer der en anden fejl-melding
19. juni 2003 - 20:05
#19
Du har vist koden for en fil så det er nok i den du skal rette det ;) den som hedder opdater.asp
19. juni 2003 - 20:12
#20
Prøv at kig derind igen og se den fejl der kommer nu efter jeg har gjort som du skrev :)
19. juni 2003 - 20:17
#21
Du får denne fejl: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005) [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Feltet "hanchins.chinkon" kan ikke indeholde en streng af længden nul. Det betyder at kolonnen chinkon ikke tillader at indeholde til tom streng. Du skal for de kolonne som må være tomme ind i Access og for hvor kolonne sætte: Obligatorisk til Nej ,hvis ikke den er valgt samt: Tillad nullængde til Ja
19. juni 2003 - 20:26
#22
altså inde i access skal jeg finde det felt der hedder Chinkon også skal jeg sætte Obligatorisk til nej og tillad nullængde til ja Men er det for den dk ver eller den eng ver af access ?
19. juni 2003 - 20:28
#23
jupiiii fik det til at virke mange mange tak
19. juni 2003 - 20:30
#24
Skal vi så svare ;)
19. juni 2003 - 20:32
#25
Du må da hellere få dine point
19. juni 2003 - 20:33
#26
ville netop til at sige det :) Ville lige høre om Obligatorisk hva det er til ?
19. juni 2003 - 20:34
#27
Nu mangler jeg bare at få lavet en slet også, men det bliver jo nok spændende om det lykkedes *Gg*
19. juni 2003 - 20:36
#28
Det er vist heller ikke nødvendigt at at ændre den når man ligger en tom streng ind. Det kan eksvis bruges hvis man laver en SQL INSERT INTO så kan man udelade kolonnen hvis man vil slippe for at skrive dem alle, eller man har en kolonne som bare skal havde en default værdi eller opdaters senere.
19. juni 2003 - 20:49
#29
okai skal jo spørge for at lære det
19. juni 2003 - 20:50
#30
ej det som det hele skal bruges til er vores chinchilla side
http://www.pivskid.dk/chinchilla og vil jo gerne ha at det er så nemt som muligt :)
19. juni 2003 - 21:01
#31
du ved vel ikke tilfældigvis hvordan man sletter et indlæg i en gæstebog eksempelvis
19. juni 2003 - 21:03
#32
Det kræver du har ID på den besked du vil slette, så kan du lave en DELETE SQL som slette den besked, eks: sletID = 103 SQL = "DELETE FROM guestbook WHERE id = " & sletID Og så en Connection til databazen som kan execute den Conn.Execute(SQL)
19. juni 2003 - 21:06
#33
okai det vil jeg da forsøge mig lidt med, mange tak fordi du gider at hjælpe mig
19. juni 2003 - 21:08
#34
3.054 spørgsmål besvaret det var da vildt
Kurser inden for grundlæggende programmering