Avatar billede kasper7 Nybegynder
18. juni 2003 - 11:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det der Journal

Jeg er en flittig bruger af outlook, men har længe spekuleret på hvordan det der Journal virker, og hvordan man bruger det?

Nogen der kort vil give en tutorial eller ved hvor jeg finder en?

Mvh Kasper
Avatar billede snowball Novice
18. juni 2003 - 11:19 #1
Der står lidt om det på http://www.supermalka.dk/pilot/outlook2000/journal/ol2000oprjou.html - i hvert fald om hvordan man bruger det.

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 13:50 #2
Hvad med at Outlook hjælpen i brug. Der kan man lære en del ting.
Jeg har aldrig selv brugt den. Syntes ikke den var relevant i mit job, men den holder styr på dine de mails og møder du har med de kontaktpersoner, du vælger at oprette journal på.
Avatar billede mile Juniormester
18. juni 2003 - 14:03 #3
Ja faktisk den korrespondence du har med udvalgt kontaktpersoner. Vi har egentligt mest erfaring med, at den optager plads i mailboxen, men hvis du har en nyere Outlook (eks. XP) kan du i stedet bruge fanen "Aktivitet" inde i en kontaktperson record, og helt undlade at bruge mappen Journal.
Avatar billede codpiece Nybegynder
19. juni 2003 - 09:08 #4
Journalen holder ikke kun styr på mails men også alle office dokumenter du har åbnet igennem tiderne.

Personligt har jeg aldrig haft brug for den og slår den altid fra da den minder mig lidt for meget om Big Brother + bruger (lidt?) af puterens kræfter. Den minder mig mest af alt om den gamle findfast - slået til som standard, ingen aner at den kører og har derfor heller ingen glæde af den.

// codpiece
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. juni 2003 - 12:37 #5
Journal i Outlook er faktisk en ganske nydelig ting, dog er der fra MS side ikke blevet afsat nok ressourcer til at det fungerer upåklageligt :-)

Det er til at holde styre på mødeindkaldelse, mails, osv. både indkommende og udgående, for dine kontaktpersoner. Det er korrekt at det hurtigt kan komme til at fylde ALT for meget, hvis det ikke bliver sat korrekt op. Det du skal gøre er at gå ind under funktioner - indstillinger, og her vælge at kigge egenskaber for journal. Så kan du se hvad din Journal skal logge - den vil så logge alle tidspunkter for korespondance for de kontakter du har valgt.

Journalen har dog et væsentligt problem - den kan kun logge det for dine lokale kontakter, og ikke fra kontakter fra Public folders eller kollegaers kontaktpersons foldere du kan se. Men kn man overleve denne lille detalje, så kan det sagtens bruges til noget fornuftigt.

Du kan desuden bruge Journal til at logge tiden på eksempelvis en telefon samtale og herefter lave visninger der sammentæller tiden du har brugt til eksempelvis Support til en enkelt kunde. Ganske sødt, men det fungerer bare ikke altid :-( Desuden er det rigtigt at du i ALLE versioner af Outlook kan bruge fanebladet Aktiviteter(på en kontakt person) til at se korrespondancer til den enkelte kontaktperson. Jeg vil dog sige at man skal have meget brug for det før det kan betale sig at rode med det - istedet bruger jeg body feltet på den enkelte kontakt til at skrive de ting jeg har gjort ved vedkommende.

Håber det var svar nok, ellers spørg igen.

VH CK