Avatar billede fuerzzz Nybegynder
19. juni 2003 - 22:55 Der er 7 kommentarer

hvad mener i om min sag?

skal jeg holde k*** eller kæmpe?

Citat brev fra politiet (stavefejl er inkl.)
I udateret brev modtaget d 26 maj, har de klaget over modtagelsen af en
tilkendegivelse på 500 kr.

De nævner at have siddet på en knallert i vejkanten og røget en cigaret da
de bliver kontaktet af en politibetjent, som have(!) udfærdiget en
tilkendegivelse for manglende brug af styrthjelm (det er skidesvært at ryge
med styrthjelm på RED.)

Af rapporten fremgår det at de den 7. maj, blev truffet på knallert regnr
***** på ******gade i ****by uden at have anvend styrthjelm.

Politiassistenten der optig rapporten har oplyst at de førte knallerten i
*** retning i gangtempo idet de talte med en person som gik på fortovet.
bøden fastholdens .... møde i retten.... blablabla.......

politiassistenen der optog rapporten vil blive indkaldt til t afgive
vidneforklaring.

brev slut.

hva be har????
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 22:59 #1
jeg tror du vil tabe den! det er sjældent der bliver gået i mod politiet ! og du skal også tænkte på hvis du taber advokatudgifter m.v.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 23:00 #2
Tag nu din straf som en mand!
Avatar billede dmcn Praktikant
19. juni 2003 - 23:28 #3
Hold k*** og acceptér at du har overtrådt loven.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. juni 2003 - 23:47 #4
En betjent, der afgiver forklaring (vidne) er svær at komme uden om. Men hvad med vidneforklaring fra den person, som gik på fortovet og som du talte med.
Vil vedkommende vidne til din fordel i en sag, der kommer til at stå påstand mod påstand?
Tør du løbe risikoen (politiet har altid ret!) - ellers betal.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. juni 2003 - 23:50 #5
Jeg tror desværre ovenstående får ret i at politiet vinder sagen da de sidder på fortolkningen af loven og du alligevel betaler for advokatsalær hvis du prøver sagen.
Jeg vil dog give dig ret i at det burde være lovligt at trække en knallert uden styrthjelm og i det tilfælde vinder du.
Spørgsmålet bliver så om de mener at du kun har trukket knallerten, eller der i mellem linierne står at du også har kørt?
Avatar billede 7th Praktikant
20. juni 2003 - 07:51 #6
Hvor meget end du klager over din lille bitte bøde er det stadigvæk ulovligt at rulle på en knallert uden styrthjelm fordi man har en smøg i munden.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juni 2003 - 10:05 #7
Sidder du på en knallert der er i bevægelse, uden styrthjelm, har du overtrådt loven, hvorved bøden er berettiget.

Uanset hvor "uretfærdigt" det lyder.