Avatar billede nibze Nybegynder
22. juni 2003 - 12:27 Der er 6 kommentarer

Autofend script

jeg har brug foer et script der tager en tilfeldig beskede og sender den hver 10 min! nogle der kan hjælpe?

(er meget newbie! så lad vendligst være med at bruge for avanseret ord!)

På Forhånd Mange Tak
Avatar billede jaandk Nybegynder
23. juni 2003 - 18:33 #1
denne linje skal sættes ind i aliases:

/tid1 .timer1 0 600 /msg #dinchan vildere !
/tid0 .timer1 off

Du aktiverer den ved at skrive /tid1 og deaktivere den ved at skrive /tid0.
denne timer bliver ved med at skrive denne besked indtil du stopper den igen !
du kan få mere hjælp i mIRC hjælpe fil !
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2003 - 15:05 #2
En tilfældig besked er det sådan at du bestemmer en besked den skal sende eller skal den tage en tilfældig en af fx. 10 du har lagt ind
Avatar billede xyborx Nybegynder
19. juli 2003 - 16:07 #3
For at sende til alle channels:
/timer 0 600 amsg $read(fil_med_sjove_linier.txt)

For at sende til én bestemt channel:
/timer 0 600 msg #channel $read(fil_med_sjove_linier.txt)

I fil_med_sjove_tekster.txt kan du skrive dine 10 beskeder (eller hvor mange du nu har...) Scriptet vil skrive en tilfældig af dem hvert 600. sekund (hvert 10. minut)

Scriptet er utestet, men burde virke. Husk at det kan betragtes som irriterende spam at sende ligegyldige beskeder hele tiden.

PS: Hvis timeren af en eller anden grund går amok, kan du bruge /timers off til at stoppe alle timere.
Avatar billede vacdk Nybegynder
19. september 2003 - 12:37 #4
hej xyborx  har prøvet dit  /timer script men kan ik få lortet til at virker.. den skriver godt nok fra ??.txt men den tager ikke en tilfældig en. den skriver den nederste linie hele tiden.. :/  er der en anden måde eller ?
Avatar billede ripley_ Nybegynder
08. november 2003 - 01:31 #5
nibze

det er rigtigt nok det du gør ser det ud til. Her er hvad jeg testede med, dette skrev jeg i status vinduet i mirc:
/timer 0 60 msg #jkj $read(skod.txt)
I den fil der hedder "skod.txt" er der linierne:
dette er linie 1
dette er linie 2
dette er linie 3
dette ..................til
dette er linie 10
hvor filen lå i ROOT dir af mirc dvs samme sted som mirc.
derefter så jeg dette i kanalen #jkj
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 5
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 7
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 1
[1:24am] <Ripley_> dette er linie 9
Kan du se det er IKKE kun den nederste linie der kommer med.
prøv det ellers vend tilbage.
Avatar billede ripley_ Nybegynder
08. november 2003 - 01:32 #6
ups glemte det med at slå timer fra igen er kommandoen /timers off