Avatar billede smitx Praktikant
23. juni 2003 - 08:10 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Automatisk Outlook Indstillinger

I vores firma med 55 klienter kører vi med Exchange Server, samt outlook 2000/XP.

Mit spørgsmål er simpelt :o)

Hvordan kan man få den til at automatisk at logge på exchange serveren, uden at jeg administrator, skal hen og oprette en konto på hvert enkelte klient ?
Forstået på den måde, at hvis bruger vil logge på PC 2, så skal jeg først hen og sætte den op til det, og vil han senere på PC 3, ja så samme irreterende fremgangsmåde...

Det skulle jo gerne være sådan, at uanset om brugerne vil logge på PC 2 eller PC 4 eller PC 40, så skal det bare virke...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juni 2003 - 09:44 #1
Du skal arbejde med outlook profilindstillinger og .prf filer. Som jeg husker det er det Outlook Custom Installation Wizard du skal have fat i og den ligger i resourcekittet til Office EP

Se her

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B234370
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;172073
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B193114

Der står meget mere på technet
Avatar billede smitx Praktikant
19. juli 2003 - 02:06 #2
Der må da være en anden simpel løsning ????

i windows 95/98/ME gør den det automatisk uden problemer
Avatar billede codpiece Nybegynder
22. juli 2003 - 09:28 #3
Jeg går ud fra at du bruger WinXP eler WIn2K med en Default User profil.

Log ind på maskinen med en bruger der ikke har profil på den og tilpas Outlook opsætningen (bl.a. sætter sikkerhedsniveauet til Restricted og slår Autoarkivering fra). Herefter kan du, som det sidste, højreklikke på Outlook ikonen og gå ind i opsætningen. Dobbeltklik på Exchange linjen og fjern brugerens navn, så kun seervernavnet står tilbage. Log derefter ind som lokaladministrator og kopier profilen over på Default User.

Næste gang en ny bruger logger ind på maskinen får hun oprettet en outlook profil uden brugernavn og Outlook vil forsøge at bruge hendes login, som i de fleste tilfælde vil være nok.

// codpiece
Avatar billede smitx Praktikant
22. juli 2003 - 12:39 #4
Lukker :(
Avatar billede jastr Nybegynder
22. juli 2005 - 08:56 #5
Kom det her nogensinde til at virke..?