Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 12:31 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

VIGTIGT! Genskabe slettet mysql tabel!!

Hej

Jeg kom til at slette en forkert database da jeg lavede et afstemnings system... et MEGET uheldigt uheld.. det var en oversigt over min træning, der var mange og jeg skulle bruge det til statestik... er det ikke muligt at genskabe den da jeg desværre ikke havde lavet backup, skal virkelig bruge det :'(

Rasmus
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
01. juli 2003 - 12:38 #1
Hvis du har slettet tabellen helt tror jeg ikke du har noget valg medmindre du har kørt med en meget "verbose" logging. Hvis tabellen blot er blevet ulæselig kan du prøve med REPAIR TABLE hvis det altså er en MyISAM tabel.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 12:40 #2
Nej jeg bruger phpMyAdmin og jeg valgte den tabel fordi jeg troede det var den anden og valgte DROP Table... er det slet ikke muligt at genskabe dataene? Hvad er verbose logging?
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. juli 2003 - 12:42 #3
Prøv at se om du kan få hjælp fra producenten:
http://www.mysql.com/support-and-consulting.html
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 12:43 #4
jpvj, hvordan det? Kan jeg også det selvom jeg på ingen måde er/har et firma... er bare en privat person som bruger mysql og min vigtigste tabel er nu væk :'(
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. juli 2003 - 12:51 #5
regel nummer

1) Hav altid information, der ikke er relateret, i seperate databaser
2) Brug forskellige brugere til forskellige databaser
3) Tag den skide backup - det kan endda automatiseres, så man slipper for selv at rode med det

Jeg tror godt, du kan smide en bunke hvide pinde efter at få genskabt dit data.,,, med mindre du (som moonduck) har kørt en yderst detaljeret log... og selv da er det mildest talt omstændigt...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 12:54 #6
Ja jeg kan godt se det er lidt umuligt... kan i fortælle mig hvordan jeg laver noget automatisk backup?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
01. juli 2003 - 12:59 #7
du bruger din windows-scheduler-fætter (sidst jeg brugt windows sad den og lurede nede i højre hjørne) eller cron (hvis du bruger unix) til at køre mysqldump
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 13:05 #8
Ok.. men hvad er syntaxen til mysqldump for at den også tager data med (eller det gør den vel default ik?) og hvor ligger den filerne henne?
Avatar billede al_dair Nybegynder
01. juli 2003 - 13:07 #9
mysqldump.exe -all -u bruger -pkode DBnavn>filnavn.sql
Avatar billede al_dair Nybegynder
01. juli 2003 - 13:08 #10
Normal befinder Mysqdump sig i C:\mysql/bin/mysqldump.exe
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 13:43 #11
Hmm... tak har fået banket noget backup sammen nu..

Fik det jo ikke rigtigt til at virke men i får lidt for at spilde jeres tid her :) Smid et svar al_dair..
Avatar billede al_dair Nybegynder
01. juli 2003 - 14:33 #12
oki do..
Avatar billede al_dair Nybegynder
01. juli 2003 - 14:37 #13
du har lært det på den hårde måde :D

...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 14:55 #14
Hvad fanden sker der? lol al_dair tag lige resten af dine point her:

http://www.eksperten.dk/spm/371350
Avatar billede bearhugx Nybegynder
01. juli 2003 - 15:12 #15
Hmmm alle tabeller er jo filer, som er gemt ude på disken -- Derfor kan du være heldig at kunne genskabe de filer med f.eks. Norton DiskEditor eller UNDELETE (eller hvilket som helst UnDelete program)

Selvfølgelig skal du være meget påpasselig hvis du bruger DiskEditor !!!

/Søren
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
01. juli 2003 - 16:11 #16
Prøver jeg lige bearhugx