Avatar billede jeppe44 Praktikant
10. juli 2003 - 09:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opstartsfejl i Windows XP

Når jeg starter min PC kommer den efter at have indlæst Windows XP, med en blå skærm hvori der står " XMNT program not found.....skipping autocheck" derefter kommer der en række prikker. Dette varer ca. 15 sek. hvorefter maskinen er OK.
hvordan fjerner jeg denne meddelelse ??
Jeg mener den er kommet efter at jeg ændrede størrelsen af et af mine drev med PartitonMagic 7.0
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juli 2003 - 09:05 #1
prøv start --> kør --> sfc /scannow

har du nvidia driver installeret, skal de mulighed geninstalleres bagefter
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2003 - 09:18 #2
og virker scannow ikke så prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede jeppe44 Praktikant
10. juli 2003 - 09:45 #3
Ok tak for hjælpen, det ser ud til at løse problemet
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2003 - 10:28 #4
hov hov, den går ikke, du stiller et spm. og en af kommentarerne er det rigtige, hvilket?
Når du har skrevet det må du oprette et spm. og uddele point til vedkommende ellers bliver du anmeldt for misbrug!
Avatar billede jeppe44 Praktikant
10. juli 2003 - 11:32 #5
hej retaxes  Det er jeg ked af, det var dit svar der duede.. Men jeg er rimelig ny på den her side, så hvordan giver jeg pointene til dig. Det synes jeg ikke lige jeg kan se.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2003 - 12:50 #6
som jeg skrev opretter du et nyt spm. og skriver i overskriften : Point til retaxes

I boksen nedenunder skriver du reference: http://www.eksperten.dk/spm/374713

angiv point, så skal jeg nok svare ;o)

og så velkommen til Eksperten ;o)
Avatar billede kenp Novice
10. juli 2003 - 13:57 #7
retaxes du skal hente point her :)
http://www.eksperten.dk/spm/374814
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2003 - 14:21 #8
jeg har svaret